خط کش خدا و متر بنیاد شهید

گفت: اگر کارت بنیاد شهید دارید بفرمایید داخل در غیر این صورت معذورم.

گفتم: خیابان که خلوت است. ما فقط می خواهیم یک فاتحه بخوانیم و برگردیم.

او دوباره حرف خودش را تکرار کرد. ما هم به ناچار ماشین را در فاصله دورتری تا مزار پارک کردیم و با پای پیاده راه افتادیم.

بچه ها دست مادربزرگ و پدر بزرگ را گرفتند و راه افتادیم.از کنار مقبره شهدای حادثه هفتم تیر گذشتیم. کمی آن طرف تر مزار دکتر مصطفی چمران، همگی روی زمین نشستیم تا مادربزرگ بچه ها برای برادر شهیدش در روزهای پایانی سال فاتحه ای بخواند و بعد هم بچه ها با ظرف آبی که در دست داشتند، سنگ را شستشو دادند. تمام این رفت و برگشت 10 دقیقه هم طول نکشید.

پسر بزرگم پرسید: چرا بعضی ها با ماشین می آن اما ما نمی تونیم بیاییم؟

گفتم: مگر ندیدی اون سربازه کارت بنیاد شهید می خواست؟

دوباره گفت: مگه عمو حسن که شهید شده به شما کارت ندادن؟

گفتم: ما هیچ وقت از بنیاد شهید چیزی نگرفتیم و چیزی هم از اونها نمی خواهیم. فکر نمی کنم مامانی و بقیه فامیل های مامانت هم به خاطر دایی حسین کارت داشته باشن.

دوباره پرسید: حالا اگر کسی کارت نداشته باشه ولی پا درد داشته باشه و نتونه پیاده بره باید چکار کنه؟

گفتم: جواب این سوال را باید از مسئولان بنیاد شهید بپرسی که ملاک و معیارشان فقط یک کارت است و بس. اونها فکر می کنن که شهیدان بی کس و کارند. اگر هم کسی کارت داشته باشه فقط فرزند شهید یا نهایتا» پدر و مادرش هستند. بقیه فامیل ها، بستگان و حتی دوستان شهید اصلا» از نطر بنیاد چیزی حساب نمی شوند.

مادر همسرم هم که با ما بود گفت: خیابان به این خلوتی آن چه اشکالی داشت اگر اجازه می داد ما هم با ماشین بیاییم و برگردیم. حالا اگر شلوغ بود شاید یک حرفی اما حالا که …

گفتم: خیلی خوشحالم که اینها در پیشگاه خداوند هیچکاره هستند و نظراتشان در نظر پروردگار متعال هیچ حساب نمی شود. خدا را شکر که کلید بهشت و جهنم در اختیار اینها نیست. باید سپاسگزار خدا باشیم که متر و خطکش ارزیابی اعمال و رفتار آدمها تنها دست خودش هست و بس. متر و خطکش خدا با ملاک و معیار بنیاد شهید تفاوت دارد. اگر یک معلم فداکاری کرد و جان شاگردانش را نجات داد و کشته شد فقط یک مرگ معمولی به حساب می آید اما اگر پرسنل فلان نهاد در ماموریت جان باخت شهید است.

Published in: on مارس 16, 2009 at 9:56 ق.ظ.  Comments (5)  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2009/03/16/%d9%85%d8%aa%d8%b1-%d9%88-%d8%ae%d8%b7%da%a9%d8%b4-%d8%ae%d8%af%d8%a7-%d9%88-%d9%85%d9%84%d8%a7%da%a9-%d9%88-%d9%85%d8%b9%db%8c%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%af-%d8%b4%d9%87%db%8c%d8%af/trackback/

RSS feed for comments on this post.

5 دیدگاهبیان دیدگاه

  1. با سلام به محمد حسین عزیز
    تشکر از حضور خوبت و نظر دلنشینت که برایم به یادگار گذاشتید.پیشاپیش سال جدید را به شما و خانواده محترمتان تبریک می گویم و سالی توامان با سلامتی و بهروزی برایتان آرزو می کنم . ضمنا من نیز شما را به دوستان خوبم پیوند زدم

  2. سلام
    از این نوارد متاسفانه کم نیست ولی خوب خدار و شکر که معیار ها دست خودشه.
    🙂

  3. سلام
    پیشاپیش سال نو و فرارسیدن زیبای و طراوت لطلفت و تازگی و سرچشمه زندگی دوباره را به شما تبریک میگم.
    دوست دار شما احمد.
    🙂

  4. شما همیشه بزرگواری می کنید . من هم متقابلا پیشاپیش فرا رسیدن سال جدید را خدمت شما و خانواده محترم تبریک میگم . شاد و سربلند باشید .

  5. سلام
    عیدتان مبارک
    الان این سومین متنی است که تایپ می کنم اگر نرسید دیگر نمی نویسم .بابا همون وبت قشنگ بود این چیه دیگه؟؟؟شکلک هم نداره الان دنوناشو نمایش می ذاشتم.
    اینتا همش بهونه بود می خواستم بگم :
    عیدت مبارک


بیان دیدگاه