امید دارم «چهل چشمه آسمانی» را خدا بپذیرد

مثل همیشه لطف خدا شامل حالم شد و این بار توفیق یافتم بعد از قریب دو سال تلاش و پیگیری، اثر دیگری را روانه بازار کتاب کنم. اثری متفاوت که تا امروز شبیه آن را در بازار کتاب ندیده ام.فکر اولیه این کار در یکی از نمایشگاه های بین المللی قرآن به ذهنم رسید.بیش از سه دهه است که برای مطبوعات و مسابقات مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، علمی، آموزشی و مذهبی؛ جدول های مختلف طراحی می کنم.
این بار، نماز بهترین انگیزه بود تا بتوانم در قالب جدول، کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان علاقمند به آیات کلام وحی را با ترجمه آیاتی از قرآن در ارتباط با نماز و عبادت آشنا کنم.
نامش را» چهل چشمه آسمانی» گذاشتم.در این کتاب ترجمه 40 آیه از قرآن در ارتباط با نماز و عبادت پروردگار به عنوان رمز جدول پیش روی مخاطبان است. پرسش ها به طور کامل از درون قرآن بوده و یا برگرفته از اطلاعات قرآنی است.هیچ سوال خارج از قرآن در این اثر نیست. در کنار هر جدول یک سخن و حدیث از بزرگان دین مبین اسلام در ارتباط با نماز هم وجود دارد. رمز هر جدول ترجمه یکی از آیات قرآن است که برای این اثر از ترجمه چهاراستاد و مترجم برجسته قرآن کریم یعنی مرحوم مهدی الهی قمشه ای، آیت الله مکارم شیرازی،محمد مهدی فولادوند و بهاالدین خرمشاهی بهره برده ام.پاسخ تمامی سوالات به تفکیک هر جدول و ترجمه آیه مورد نظر را هم در آخر کتاب آورده ام تا مخاطبان به همه ی اطلاعات دسترسی داشته باشند.
معلمان و دبیران به ویژه آنان که در حوزه آموزش قرآن و علوم قرآنی فعالیت دارند از نظر من مخاطبان اصلی کتاب » چهل چشمه آسمانی» قلمداد می شوند. اما تمامی نوجوانان و اعضای هر خانواده می توانند از این اثر برای افزایش اطلاعات قرآنی خود بهره مند شوند.با یک محاسبه سرانگشتی به این نتیجه رسده ام که برای پاسخگویی به سوالات این کتاب و حل تمامی جدول ها، هر مخاطب توفیق می یابد صدها مرتبه کتاب خدا را بگشاید و ضمن دسترسی به پاسخ سوال مورد نظر، نکته تازه ای نیز فرا بگیرد.
برای چاپ این اثر با دهها ناشر صحبت کردم. اما هر کدام به بهانه ای از چاپ آن سر باز زدند. بعد از مدتها، بالاخره کتاب را به ستاد اقامه نماز دادم تا نظرشان را جویا شده و کار را دنبال کنم. به لطف خدا این کار توسط کارشناسان آن ستاد تایید شد و در نهایت به لطف دوستانی همچون آقایان منصور سرگزی و حسین علی جعفری، این اثر در انتشارات همان ستاد منتشر شد.
من در آغاز این اثر، کتابم را این گونه به والدینم اهدا کردم.
تقدیم به:
روح پاک و ملکوتی پدر و مادرم
به پاس آنکه
•    عاشقانه در تمام عمر سر بر سجده بندگی نهادند.
•    عارفانه پروردگار مهربان را عبادت کردند.
•    صادقانه محبوب ترین اعمال در پیشگاه حضرت حق را تعلیم دادند
•    و خالصانه فرزندشان» شهید محمد حسن» را در راه نماز، تقدیم خدا کردند.
امیدوارم که خداوند مهربان و غفور، «چهل چشمه آسمانی «را از من و همه دوستانی که یار و یاورم بودند بپذیرد. ان شا الله.

Published in: on ژانویه 9, 2011 at 11:23 ق.ظ.  Comments (10)  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2011/01/09/ketab-chehel-cheshmeh-asemani/trackback/

RSS feed for comments on this post.

10 دیدگاهبیان دیدگاه

  1. موفق باشید . اجر و مزدتان با صاحب اصلی نماز خداوند بزرگ . که تنها عملی است که اگر مقبول افتد بقیه اعمال نیز مورد قبول واقع خواهد شد .دوست داشتم یک جلد از این کتاب را با امضا مبارکتان داشته باشم .

  2. سلام بر شما. من خوشحال می شوم که بتوانم شما را بعد از مدتها ببینم. هر زمان هم که بفرمایید این اثر کوچک و ناقابل / البته از جهت من نویسنده/را تقدیم شما می کنم.

  3. موفق باشي

  4. آقای دیزجی. لطفا از طریق ناشر دو سه جلد برای مجلات رشد بفرستید در رشد معلم یا ابتدایی( که شما خود صاحب آن هستید) و نیز در رشد قرآن معرفی کنیم.

  5. سلام
    خیلی خیلی خوشحال شدم جناب آقای دیزجی
    واقعا» نمیدونم براتون چی بنویسم چون شاهد قسمتی از نگرانی‌ها و دلواپسی‌هایتان‌در مورد چاپ کتاب معنویتان بودم.
    فقط میتونم بگم خوشحالم وآرزو میکنم همیشه موفق باشیدو کارهای خوب چاپ کنید.انشاا…
    خداوند پدر و مادر و برادر شهید عزیزتان را رحمت کند.

  6. تبریک می گم و آرزو می کنم خداوند توانایی و سلامتی به شما بده برای قدمهای بعدی/قلم و کلام تاثیرگذارتان مستدام/با مدیر کانون گلستان صحبت می کنم در صورت موافقت ایشان از این کتاب برای مراکز خریداری کنیم/ در صورت امکان قیمت این کتاب ارزشمند را اعلام فرمائید.

  7. همکار ارجمند و گرامی ام در استان گلستان. سلام. ابتدا ممنون و سپاسگزار محبت و لطف صمیمانه شما و همه دوستان هستم و خداوند را برای این عنایت شاکرم.قیمت پشت جلد این اثر 12000 ریال است.برای تهیه این کتاب می توانید با تلفن 88896666 در تهران هماهنگ بفرمایید.ناشر ستاد اقامه نماز است.اگر هم بفرمایید من در خدمتتان هستم و برایتان تهیه خواهم کرد.

  8. همكار گرامي عرض سلام و ادب و احترام دارم . از اينكه اين كتاب را معرفي كرديد از شما سپاسگذارم . تلاش شمارا براي چاپ كتاب ارزشمندي كه از ريباترين گفتگوي خالق و معبود ميگويد ستودني است . همواره موفق و پيروز باشيد . اميدوارم به زودي كتاب شما را بخوانم و شاهد آثار جديد شما باشيم .

  9. با سلام، باز هم هنری دیگر از هنرمندی توانا. خداوند یار و یاورتان باد. من به داشتن دوست هنرمندی چون شما افتخار میکنم.

  10. با سلام و آرزوی توفیق روز افزون برای شما برادر عزیز کار بسیار خوب و خداپسندانه ای انجام داده اید قطعا در پیشگاه خدا ماجور خواهید بود امید است در جهت نشر معارف قرآنی به زبانی ساده و در خور فهم کودکان ونوجوانان موفق و موید باشید

    التماس دعا


پاسخی بگذارید

