سرزمین چهار فصل آسمانش تک رنگ است

گفتم: سفر خوش گذشت؟

گفت: اولین بار بود که به این استان می رفتم.مردمش مهمان نواز بودند و دیدنی بسیار داشت.

گفتم: باید کوله باری سرشار از خاطره داشته باشی.

گفت: من که اهل نوشتن نیستم، کاش تو با ما بودی.نگاه دقیق و ریزبین آدمی مثل تو را می طلبید.

بعد همانطور پشت تلفن از خاطراتش تعریف كرد.

از نوجوانی حرف زد که عشق به فیلمسازی داشت. دوستدار انیمیشن بود و با دوربین صفا می کرد. اولین بار جشنواره فیلم کودکان برای کودکان(قاصدک) او را شیفته فیلم و دوربین ساخت. به امید کسب تجربه راهی پایتخت شد اما دریغ از یک راهنمایی.امیدوارانه به استان خود بازگشت و از همشهریانش یاری خواست. وسیله و ابزاری در اختیارش نگذاشتند اما پرسشهایش را صمیمانه پاسخ دادند. نتیجه این شد که در جشنواره فیلم جیفونی ایتالیا درخشید. حالا اون مدال افتخار مال خود خودش است هیچ سازمان و نهادی نمی تواند خودش را به او بچسباند و بگوید ما هم در این ماجرا سهم داریم.

از هنرمندی حرف زد که در یک فرصت و فراغت برای آنان سنتور می نواخت. صدای دلنشین سنتور که تمام شد، پرسید شما مربی هنری اینجا هستید؟ طرف سکوت می کند و می رود. دقیقه ای بعد کسی جلوی این مهمان چای می گذارد. مهمان مات و مبهوت فقط نگاه می کند.همکار خدمات یا به قول بعضی ها آبدارچی اداره، همان کسی است که تا دقایقی قبل سنتور می نواخت.

از مربی مجرب و خوش سابقه ای نام برد که شرایط او را وادار کرد تا محل کارش را رها کند و مسوولیتی در یک مجموعه فرهنگی، هنری و ادبی را بپذیرد و تجربه هایش را در آنجا عرضه کند.

گفتم: خیلی تعجب نکن. به هر کجا که روی آسمان همین رنگ است.

گفت: همدیگر را که از نزدیک ببینیم حرفهای دیگری هم دارم. خاطرات و تجربه های جالبی در این سفر نصیبم شد.

گفتم: باور کن که سفر سرشار از تجربه است. کاش فرصتی دست می داد تا من و تو یک بار همسفر باشیم.

Published in: on نوامبر 2, 2010 at 10:56 ق.ظ.  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2010/11/02/safar-khaterh/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 دیدگاهبیان دیدگاه

  1. سلام
    اگه یه وقت همسفر کم آوردید، روی من هم میتونید حساب کنید.!!!

  2. اول سلامبزرگوار.آمدم وخواندم مثل همیشه نه یک بار بلکه چند بار.واقعا آسما همه جه همین رنگ است.زنده وپیروز باشید


پاسخی بگذارید

