اول شدم اما پدرم گفت جایزه نفر دوم را بگیر

حوالی سال 1366 در یک مسابقه فرهنگی شرکت کردم. آن روزها در یک موسسه مطبوعاتی فعال بودم. اغلب کسانی که در این مسابقه شرکت کرده بودند از نظر سن و سال بزرگتر از من بودند.بنابر این خیلی احتمال نمی دادم که موفقیتی حاصل شود. من تلاش خودم را کردم و منتظر نتیجه ماندم.پیش از اعلام نتایج، یکی از همکارانم که ازدست اندرکاران برگزاری برنامه بود مرا صدا زد و گفت: خیلی ها سوالات تستی این مسابقه را درست جواب داده اند. سوالات تشریحی تعدادی از شرکت کنندگان هم صحیح است، اما تمام جواب ها مثل هم نوشته شده است. انگار یکی نوشته و بقیه کپی کرده اند. تنها برگه شماست که جواب های تشریحی آن صحیح است اما با پاسخ های سایرین تفاوت دارد. بنابر این شما نفر اول این مسابقات هستید.هفته بعد هم نتایج را اعلام می کنیم.

پرسیدم: جایزه نفر اول چیست؟

جواب داد: برای نفر اول یک مجموعه کامل از نوارهای قرائت قرآن با صدای استاد عبدالباسط را در نظر گرفته ایم. جایزه نفر دوم هم مجموعه کامل تفسیر المیزان علامه طباطبایی است. البته تفسیر فارسی ایشان را هدیه می دهیم.

ارزش ریالی جایزه نفر اول خیلی بیشتر از جایزه نفر دوم بود. یادم هست آن زمان، وقتی این خبر را به پدرم دادم، ایشان به من گفت: اگر حق انتخاب برای دریافت جایزه را به شما دادند، مجموعه تفسیر علامه طباطبایی را بگیر.شاید ارزش ریالی آن نوارهای کاست بیشتر باشد، اما اگر از تفسیر قرآن چند جمله هم در باره آیات قرآن یاد بگیری، برای شما بهتر خواهد بود.

فردای آن روز، این توصیه پدرم را به مسوولان برگزاری مسابقه فرهنگی انتقال دادم. آنها هم گفتند اگر این طور دوست دارید، پس آن تفسیر را به شما می دهیم و مجموعه نوارهای تلاوت قرآن را نگه می داریم.

بالاخره من مجموعه تفسیر المیزان را دریافت کردم.مدتها این مجموعه در اختیار مادرم بود و ایشان در کلاس هایش از آن استفاده می کرد.تدبیر هوشمندانه و خردمندانه پدرم در آن روز، برکات بسیاری را نصیب من ساخت. روح بلندشان همواره قرین رحمت بی پایان خداوند مهربان باشد.

Published in: on آوریل 3, 2010 at 9:35 ق.ظ.  Comments (10)  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2010/04/03/jayezeh-farhangi/trackback/

RSS feed for comments on this post.

10 دیدگاهبیان دیدگاه

  1. سلام، نظر اون خدا بیامرز کاملاً صحیح بوده چون ما کلمات و آیات قرآن رو معمولاً از جاهای مختلف میشنویم، بدون اون که ازشون چیزی بفهمیم.
    من همیشه به دوستانم توصیه میکنم که هر وقت در مجالس دعا شرکت میکنند و میخواهند همراه با خواننده، کتاب به دست بگیرند، به جای خوندن کلمات عربی که خود خواننده داره میخونه، به ترجمه و معانی دعاها دقت کنند که لذت بیشتری هم از اون دعا ببرند.
    روح پدرتون هم شاد
    برای شادی روح اون مرحوم و همه اموات، فاتحه

  2. با سلام
    به درستی درک و تفسیر آیات قران بسیار ارزشمند است و خداوند روح بزرگ پدر شما را قرین رحمت فرماید که بسیار انسان اندیشمند و بزرگی بوده اند.

  3. سلام
    امیدوارم سال پربرکتی درپیش داشته باشید.
    متاسفانه اکثریت قریب به اتفاق ما مدعیان مسلمانی، حتی یک بار درعمرمان مجموعه ی قرآن را با درک معنی نمی خوانیم و در تمام عمر خود را تابع مطالبی می دانیم که از آن بی خبریم!!

  4. سلام
    تنها در مورد قرآن اين مطلب صدق نمي كند. متاسفانه به ما ياد داده اند به ظاهر فكر كنيم نه باطن هر چيز.
    ما درون را بنگريم و حال را ني برون را بنگريم و قال را
    در برخي از مجالس مذهبي نيز اين مورد شديدا ديده مي شود.

  5. سلام.اللهم صل علی محمد وال محمد.نثار روح آن مرحوم وهمه ی والدینی که به تربیت فرزندانشان بیشتر از مادیات توجه دارند.

  6. باعرض سلام و تبريك سال نو
    مطلب جالب و با اهميتي بود ، نگاه به درون هرچيز و تاثير بلند مدتي كه مي تواند داشته باشد اميدوارم همگي اين دور انديشي عميق را بدست آوريم تا در تصميم گيري ها و تمامي امور زندگي به ما كمك كند.

  7. با عرض سلام
    فرارسیدن بهار بر شما مبارک باشد
    از همراهی و یاری شما در سال گذشته سپاسگزاریم
    و آرزوی موفقیت و سلامتی برای شما و خانواده محترم تان داریم
    به امید این که در سال جدید نیز همراه کودکان دروازه غار باشید

  8. اول سلام.دوباره هاي پارسال و……..
    به ما هم سري بزنيد.منتظر نظرات سازنده تان هستيم

  9. روحش شاد.

  10. سلام سال نو مبارک

    انصافاً بیشتر ما مسلمانان فقط نام مسلمانی را با خود یدک می کشیم و بس. ممکن است برخی احادیث و آیات قرآن را حفظ باشیم ولی معنایش را ندانیم. بدا به حال ما اگر اینگونه باشیم. در اینجا فرصت مناسبی است که دیدن فیلم کتاب قانون را به شما عزیزان توصیه کنم. شاید با دیدن این فیلم قدری به خودمان رجوع کنیم. روح پدرتان شاد. انشا الله


پاسخی بگذارید

