انتشارات سوره مهر بی پول است یا …

کتاب داگفت: کتاب » دا » به چاپ هفتادم رسید، اما انگار انتشارات سوره مهر هنوز بی پول و ندار است.

گفتم: چه ارتباطی میان کتاب» دا «، بی پولی و شما وجود دارد؟

جواب داد: یادت هست آبان ماه سال 1387 به اتفاق شما و چند نفر دیگر روانه گردهمایی خیرین مدرسه ساز درزیبا کنار شدیم و دو روز تمام و بدون وقفه با خیرین مصاحبه کردیم تا جلد دیگری از مجموعه کتاب های » جلوه های عشق و ایثار» منتشر شود؟ اصرار داشتند کارها را سریع به دستشان برسانیم تا کتاب به موقع چاپ شود. ما به وعده مان وفا کردیم و کتاب هم چاپ شد و در اختیار مخاطبانش قرار گرفت، اما….

پرسیدم: اما چه؟

جواب داد: اما تا این لحظه هنوز حق التحریر مرا نداده اند. راستی پول تو را پرداخت کردند؟

گفتم: همه پولم را که هنوز نداده اند. همان مقداری را هم که داده اند، بعد از دهها مرتبه تلفن و پیغام به نتیجه رسید. تا وقتی کار دارند پشت سر هم تماس می گیرند، کار که تمام شد، دیگر به پیغام ها توجهی ندارند. مرتب هم جلسه هستند و جوابی نمی دهند. راستی آخرین تماسی که با آنها داشتی …

فرصت نداد سوالم را کامل کنم که گفت: تنها جواب یکی از مسوولان انتشارات سوره مهر این بود که ما فعلا» پول نداریم. هر وقت پول دستمان رسید، حق الزحمه شما را پرداخت می کنیم. من هم به ایشان گفتم در این مدت فقط از فروش کتاب » دا » آن قدر پول به حسابتان آمده که بتوانید حق التحریر دهها نفر دیگر را هم بدهید. اما باز هم می گویید….

حالا اگر می توانی تو با آنها تماس بگیر و بگو پول من را بدهند. همین روزها باید برای ثبت نام دخترم در دانشگاه اقدام کنم. اما متاسفانه …

راستی که این جماعت عجب پیروان خوبی برای پیامبر اسلام(ص) هستند. آن حضرت فرمودند تا عرق کارگر خشک نشده، دستمزدش را پرداخت کنید. اینها هم دارند همین کار را می کنند.

گفتم: من همین امروز صبح با برادر مدیر انتشارات تماس گرفتم و به ایشان گفتم: چرا دوست داری به جای دعای خیر در این ماه،ناله و نفرین نثار خودت و خانواده ات کنند؟ شما پول خودتان را گرفته اید، اما دنبال پول مردم نیستید. آیا برادر دیگرتان که صفحه آرایی کتاب را بر عهده داشت هنوز مثل من و همکارم طلبکار است یا حسابش صاف شده است؟ با مدیر انتشارات هم که نمی توان تماس گرفت. او اصلا» جواب تلفن های من و تو را نمی دهد و همیشه در جلسه است. موبایلش را هم که بگیری همیشه خاموش است.

بعد دوباره به دوست و همکارم گفتم بیا در این شبهای عزیز رمضان که می گویند دعا مستجاب است و درهای آسمان به روی بندگان حضرت حق گشوده، دعایی در حق مسوولان انتشارات سوره مهر و سایر افراد مرتیط با این ماجرا بکنیم.

پرسید: چه دعایی بکنیم؟

جواب دادم: در حال حاضر که ریش و قیچی دست آنهاست. هر طور بخواهند من و تو را بازی می دهند. اما بیا از خدا بخواهیم در قبر و قیامت با آنان و امثال ایشان همان کند که اینان در دنیا با ما رفتار کردند. من اطمینان دارم که در آن سوی این دیار فانی، نه کاری از عهده بنیانیان رییس حوزه هنری بر می آید و نه حجت الاسلام خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی می تواند چراغی در آن تاریکی برای کسی بیافروزد. من شبیه این ماجرا را با یک نشریه دیگر هم دارم. الآن 6 ماه است حق التحریر مرا پرداخت نمی کنند و هر بار تماس گرفته ام جواب ایشان آن است که ما از موسسه قوامین نیروی انتظامی طلب داریم. آن ویژه نامه که مطلب شما در آن چاپ شده مربوط به آنهاست. هر وقت پولش را به ما دادند ما هم پول شما را پرداخت می کنیم.

من دیگرامیدی به گرفتن پولم ندارم، اما امیدوارم خداوند این دعای مرا در حق آنان مستجاب کند.افسوس که دیگر آنجا زور، قدرت و پست و مقام جواب نمی دهد.

گفتم: راستی، خوش به حال نویسنده کتاب » دا «. از کنار نوشتن این کتاب حسابی پول به جیب زده. الآن باید چند تا ویلا خریده باشه.

خنده ای کرد و گفت: جالبه بدونی که خانم حسینی در یک مصاحبه تلویزیونی که خودم اون را شنیدم اعلام کرد، من هیچ حق التحریری برای کتابم نگرفتم.

Published in: on سپتامبر 7, 2009 at 9:15 ق.ظ.  Comments (11)  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2009/09/07/sooreh-mehr-nasher-ketab-daa/trackback/

RSS feed for comments on this post.

11 دیدگاهبیان دیدگاه

  1. سلام!
    با خوندن این مطلب تلخ اما واقعی، به یاد بیتی از استاد سخن «سعدی» افتادم که میفرماید:
    درویش و گدا بنده این خاک درند
    آنان که غنیترند، محتاجترند!!!

  2. سلام
    واقعا جالبه کتابهایی رو در مورد اسلام -ایثار -شهادت و..منتشر می کنن ولی یادشون میره اسلام چی می گه ؟چی می خواد؟
    یاد یه سخنرانی دکتر شریعتی افتادم همون قضیه دزدی که تو حج حوله ای رو می دزده ولی چون این حوله دوخته شده بود می شینه و دوخت حوله رو می شکافه تا حجش قبول بشه !
    واقعا متاسفم کسانی دارن ایثارو شهادت رو به ما می شناسونن که خودشون شاید نمی دونن اصلا این کلمات یعنی چی ؟
    متاسفم که اسلام رو بعضی ها منبع درآمدهای نامشروع خودشون می کنن .

  3. باید زمینی بود و قوانینی زمینی داشت تاچنین قوانین دارای ضمانت اجرا، پشتیبان حقوق تو باشد.

  4. محمد حسین عزیز سلام .مطلب خوب و جالبت را خواندم .اتفاق چند روزی بود که به دنبال این کتاب بودم که بخوانمش .بسکه روی آن تبلیغات شده است .حتی در همین دنیای وبلاگ نیز خیلی از دوستان این کتاب را به نقد و بررسی کشانده بودند .باز با این مطلب که شما نوشتید .لازم شد ببینیم چه هست این کتاب

  5. سلام دوست من
    ببخشيد كه دير خدمت رسيدم.
    مطلب پر تاملی‌بود.
    ممنون از نظرات زيباتون

  6. فراموش نکنیم که هنر با عشق پیوندی دیرینه دارد ..شما بهتر است همچنان عاشق بمانید و پول در اوردن را به اهلش بسپارید!!!

  7. منم به درد شما گرفتارم از سال 86 اداره ای که سابق در اون کار می کردم هنوز یک ماه از حقوق منو با سفته هایی که برای حسن انجام کار گرفته بود رو نداده . الهی الهی صاحب اون شرکت طرف قرارداد با اداره خیر نبینه .

  8. سلام. مطلبتون را در مورد مسابقه عکاسی افطار خواندم و بسیار ناراحت شدم. به نظر من حق با شماست. اما یک پیشنهاد دارم و آن اینکه از شما و فرزندانتان دعوت می کنم که در دومین دوره از مسابقات عکاسی از سفره های افطار سایت لقمه شرکت فرمائید. فراخوان این مسابقه در سایت وجود داشته و سابقه دوره قبلی آن هم همینطور.
    به امید دیدار

  9. سلام دوست خوبم. نماز و روزه شما قبول. از اینکه به وبلاگم سر زدید ممنونم.موفق و موید باشید

  10. سلام
    فکرنمیکنم این مسئله خیلی غیر عادی باشه چون در اجتماع امروز ما
    به موقع دادن دستمزد چیز بسیار عجیبی است .

  11. ما که مشتاقانه منتظر رسیدن آن روز با شکوه هستیم. روزی که با انسان همانطور که بود رفتار خواهند کرد. چه روز دیدنی خواهد بود.


پاسخی بگذارید

