5نمره تشويقي معلم ادبيات برای حفظ سوره قدر

263سرگرم صحبت در باره معلم اثرگذاربوديم كه ياد معلم سال اول راهنمايي خودش افتاد و گفت: از آن سال تا به امروز هر وقت سوره قدر را مي خوانم ياد اين معلم هستم و دعايش مي كنم.

پرسيدم: اتفاق خاصي در آن سال افتاده كه با خواندن يا شنيدن اين سوره قرآن او را به خاطر مي آوري؟

جواب داد: او معلم ادبيات ما بود اما به قرآن خيلي علاقه داشت و بچه ها را به خواندن سوره ها تشويق مي كرد. يادم هست يك بار قرار بود امتحان بدهيم كه آقا معلم سر كلاس به بچه ها گفت هركسي بتواند يكي از سوره هاي جزؤ 30 را حفظ كند من 5 نمره به او ارفاق مي كنم.وقتي اين حرف را زد، هر كدام از ما تصميم گرفتيم يك سوره قرآن را حفظ كنيم. من سوره قدر را انتخاب كردم. آن روزها هر كدام از بچه ها يك سوره را حفظ كردند و بدين بهانه هر كدام چند نمره براي آن امتحان از معلم به عنوان تشويقي دريافت كردند.به همين خاطر من هر بار اين سوره را مي خوانم ياد او هستم و برايش دعا مي كنم كه به انگيزه 5 نمره ما را تشويق كرد تا هر كدام يك سوره از قرآن را حفظ كنيم.او ادبيات تدريس مي كرد اما هر بار نام سوره قدر به ميان مي آيد من ياد اين معلمم هستم.

Published in: on اوت 25, 2009 at 1:52 ب.ظ.  Comments (12)  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2009/08/25/adabiat-moalem/trackback/

RSS feed for comments on this post.

12 دیدگاهبیان دیدگاه

  1. چه خوب هم باعث شد که دانش آموز یه سوره یاد بگیره هم نمره بگیره .هم دانش آموز صواب ببره هم معلم همیشه به نیکی یاد بشه . خلاصه اینکه کلش خیر و برکت بوده

  2. خدا میدونه خود آقا معلم چه قدر از این 5 نمره ها بابت این کارهاش از خدا میگیره.

  3. احسنت بر این معلم و دانش آموز و همچنین دیزجی عزیز.
    راستی چند روز پیش از تلویزیون خبر آقای حسن علی علی پور را دیدم به یاد کتاب خوب شما افتادم.

  4. ممنون از لطفتون جناب دیزجی! التماس دعا داریم….راستی سلام!

  5. جناب دیزجی من ساکن قم هستم. ولی فکر می کنم که نمایشگاه در طول ماه مبارک ادامه داشته باشد. اگر این طور است حتماً به زیارت شما خواهم آمد……راستی سلام!

  6. سلام ممنون از لطفتون جناب دیزجی التماس دعا

  7. برادر عزیزم جناب آقای دیزجی سلام با توجه به اینکه مدتی دستگاه کامپیوترم خراب شده و وقت رسیدگی به این مشکل را نداشتم از مطالب ارزشمندت بی خبر بودم اما بعد از درست شدن کامپیوترم تقریبا تمام نوشته های زیبا و ارزشمندت را خوانم و لذت برده و آموختم لطفا باز هم از اینگونه مطالب برایم بفرست

  8. خواهش می کنم اگر در این مقاله من ، در انتقادهایی که من می کنم تلخی وجود دارد،این تلخی را بر من ببخشید اگر معتقدید و می بینید که درونش حقیقت است.

  9. به عنوان معلم واقعا تحت تاثير قرار گرفتم ممنون اقاي ديزجي

  10. سلام
    مسلما اگر تشویق معلم براساس عملکرد خوب باشد، احتمال بالا رفتن سطح انتظار موفقیت در شاگرد بیشتر می شود.

  11. من هم برای آن معلم عزیز دعای خیر دارم.

  12. سلام من یه دانشجوی ادبیاتم.رشته دبیرستانم تجربی بود.توی دانشگاه رشته مترجمی زبان انگلیسی قبول شدم دو سال این رشته را خوندم ولی علاقه عمیقی که از بچگی به ادبیات داشتم در نهایت من رو به وصال عشق دیرینم ادبیات کشوند.و من تغیر رشته دادم.من عاشق ادبیات وادبیاتی و هر ان چیزی که ربطی به ادبیات داره هستم.


پاسخی بگذارید

