میوه ها را برایت می آورم، فقط برای پدرم فاتحه بخوان!

1zgb3npطالبی ها را پشت وانت بار روی هم چیده بود و گوشه ای از خیابان کاسبی می کرد.کمی جلوتر از وانتش ایستادم تا یکی دو طالبی بخرم. چند نفر دیگر هم مثل من منتظر بودند تا پسر جوان میوه هایشان را روی ترازو بگذارد. وقتی میوه ها را داخل کیسه نایلکس گذاشت، گفت: خودم این کیسه را برایتان تا کنار ماشین می آورم. گفتم چند قدم بیشتر نیست، خودم می برم، اما پسر جوان کیسه را در دست گرفت و تا کنار ماشین با من آمد. همکارش هم جوابگوی بقیه ی مشتریان بود.

در یک لحظه تصور کردم میخواهد برای همین کاری که انجام داده، یک پول اضافه ای هم بگیرد. اما وقتی به کنار ماشین رسید و طالبی ها را در صندوق عقب گذاشت، لحظه ای مکث کرد و گفت: اگر زحمتی نیست برای پدرم یک فاتحه بخوانید. من این کار را برای بقیه مردم هم انجام می دهم و خریدهایشان را تا کنار ماشین هایشان می برم و تنها بجایش یک فاتحه برای پدرم ….

گفتم: به روی چشم. آفرین به معرفتت که هنوز فراموش نکردی چه کسانی برایت زحمت کشیدند. یقین داشته باش دعای خیر پدرت، باعث رزق و روزی خوب برایت خواهد شد.

ازآن روز تا حالا، هر بار یاد حرکت آن جوان دستفروش می افتم، برای مرحوم پدرش و بقیه انسان های نیکوکاری که دستشان از دنیا کوتاه شده فاتحه می خوانم. روح همه ی خیرخواهان و نیک اندیشان در جوار رحمت الهی شاد.

Published in: on اوت 19, 2009 at 7:42 ق.ظ.  Comments (14)  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2009/08/19/miveh-froosh/trackback/

RSS feed for comments on this post.

14 دیدگاهبیان دیدگاه

  1. خدایش بیامرزد که چنین فرزند «زحمت کش»، «دیگرخواه» و «قدرشناسی» تحویل اجتماع داد

  2. گاهی انسانها در موقعیت هایی قرار میگیرند که کارهای عجیبی به زعم طرف مقابل از خود بروز میدهند.جایی که افرادی با ظاهر متشخص مشغول عوامفریبی هستند دیگرانی باید باشند تا امیدوار باشیم نیکویی یکی از خصال پسندیده است.این کار کوچک تاثیر بزرگی برای زندگی است اگر خوب به آن بیاندیشیم

  3. درود

  4. خدا چنین فرزندایی رو به ما هم عطا کنه! البته عجالتاً مادر چنین فرزندی رو هم اگه مرحمت کنه بنده راضیم و بیش از پیش خدا رو شکر میکنم.

  5. البته دوستانی که این پست را می خوانند توجه داشته باشند که امیر سلامی مجرد است و احیانان دنبال همسر دوم و موارد این چنینی نیست.

  6. سلام
    خیلی جالب بود من خیلی خوشم اومد واقعا خوش به حال اون پدری که همچین پسری داره و خوش به حال اون پسری که این طوری تربیت شده .

  7. احسن براین تربیت .مطمئن باشه که در آینده هم فرزند همین آقا بحقش یک کاری به همین شکل انجام می ده.

  8. xخدا رحمت كند پدر اين پسر را .خدا به ما هم توفيق چنين كار هايي را عطا كند

  9. سلام دوست من
    جالب بود.
    حلول ماه پر خیر و برکت رمضان بر شما هم مبارك.

  10. خوبه که هنوز هم چنین انسان هایی وجود دارن

  11. استاد عزیزم! دیزجی بزرگ! بارها و بارها آمدم و نظر نوشته ام ولی متاسفانه نتوانستم ارسال کنم. دیگه داشتم کلافه می شدم. دور از ادب می دیدم که شما توی هر پست من کامنتی داشتید و م هیچ… به هر حال امیدوارم که این کامنت ارسال شود.چشم! درباره ی موضوعی که امر کرده اید هم خواهم نوشت. من هنوز این وب نویسی را زیاد جدی نگرفته ام. اگر زحمتی نیست شماره همراه را هم به صورت کامنت خصوصی برایم بگذارید……………راستی سلام!

  12. خدایا روح رفتگان شاد گردان

    تمام کارهارا سهل گردان

    سلامت ده به اهل خانمانم

    عنایت کن به این روح و روانم

    گره از کارهای بسته بگشا

    به پیش اهل مان شرمنده منما

    برای رفتگان رحمت روا کن

    گناهان را ببخش و خود عطا کن

    بدی سوی بدان کن خانه خانه

    مریضان را شفا ده دانه دانه

    ببر از شر شیطان در جوارت

    مکن نومید از رحم و نثارت

    بده توفیق رسم بندگی را

    هدایت کن سوی بالندگی را

    رقم زن مصلحت ها را که دانی

    به شکرم بهر نعمت ها که رانی

    آغاز ماه زیبای رمضان بر شما هم مبارک ، ما رو هم دعا کنید

  13. محمد حسین عزیز سلام.نهم شهریور روز جهانی وبلاگ ، بر شما هم وبلاگی خوبم گرامی باد

  14. من هم با خواندن این مطلب برای پدر ایشان فاتحه ای خواندم.


پاسخی بگذارید

