تا او را دارم دست به سوی غیر دراز نمی کنم

به اندازه نیم پله که جابجایی صورت گرفت و اندکی تغییر موضع داد، اخلاقش هم عوض شد. دیگر یادش رفت چه کسی در طول مسیرهمراهش بود و در فراز و فرودها دستش را می گرفت. بنابر این راه را مسدود کرد تا نانی به سفره نرسد.اما او غافل بود و خبر نداشت که نان را دیگری در سفره مردمان می گذارد.

دل نگران نبودم و امیدوارانه قدم به پیش برمی داشتم. آن روزی به یادم آمد که میان رفتن و ماندن در یک فضای کاری نامطلوب با بهترین دوست مشورت کردم و او چنین جوابم داد:» … و ما به شما بیش از آنچه تصور کنید عطا می کنیم…»

الآن سالهاست که بیش از تصورم به من عطا می فرماید. بارها و بارها یکی از بندگانش را مامور ساخت تا ببخشاید آن نعمت هایی را که هزاران بار بیش از لیاقت من بوده و هست.

زنگ تلفن همراهم به صدا درآمد. برای هزارمین هزارمرتبه، خدا بود که از زبان یکی از بندگانش سخن می گفت و گره ای باز می کرد. سفارش کاری داده شد و به دنبالش وجه نقدی رسید که لبخند مثل همیشه بر چهره های اهل خانه شکوفا شد.

خوشحالم که تا او را دارم دست به سوی غیر دراز نمی کنم. آری، او در همه حال مراقب لحظه لحظه ی امور بندگان خویش است. این من هستم که فراموش می کنم او رزاق، رحیم، عطوف وصاحب هزار اسم زیباست.راستی که جوشن کبیر چه دلنشین است.

Published in: on اوت 8, 2009 at 8:30 ق.ظ.  Comments (13)  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2009/08/08/khod/trackback/

RSS feed for comments on this post.

13 دیدگاهبیان دیدگاه

  1. سلام
    به درستی تا خدا هست نیازی به هیچ بنده ای نخواهد بود
    ممنونم آقای دیزجی از پست زیبایتان

  2. سلام محمد حسین عزیز، دوست خوب و باوفا
    من هم روز خبرنگار را به تو و همه دوستان تبریک عرض می کنم.
    امیدوارم یک روز همه با هم خبر ظهور آقا امام زمان را به تمام دنیا مخابره کنیم.

  3. روز خبرنگار بر شما هم مبارك

  4. سلام
    درنهان ونیزهنگام شادمانی به یادمن باش
    تادرغفلتهابه یادت باشم
    (امام صدوق254 )

  5. سلام آقای دیزجیِ مهربان
    ممنونم از محبت شما
    پیش‌تر می‌بایست من برای شما تبریک می‌نوشتم و برای آقای جوادی و دیگر دوستان عزیزِِ هم‌کار که پُرخاطره‌ست ذهن‌ام از مهر‌تان
    همیشه خوب باشین و سلامت
    شرمنده کردین

  6. راستی اگر همه ما خدا را برای خود کافی می دانستیم و بر این باور که تنها او رازق کریم است یقین می داشتیم دنیا چه زیبا و دوست داشتنی می شد .

  7. دیزجی عزیز روز خبرنگار بر شما خبرنگار متعهد و اندیشمند مبارک باد.

  8. آری
    تا شقایق هست زندگی باید کرد
    محمدحسین عزیز
    روزت مبارک

  9. دیزجی عزیز روز خبرنگار برتو مبارک
    انشاا… دست هیچکس به غیر خدا دراز نشود …….

  10. دیزجی عزیز روز خبرنگارکه مصادف باتولد جنابعالی است بر شما خبرنگار متعهد و اندیشمند مبارک باد.

  11. سلام
    باشد كه ما نيز اين اعتقاد را با اعمالمان براي ديگران به يادگار بگذاريم . باشد تا ما هم نماينده و مامور خوب او باشيم.

  12. این متن ما رو به حال و هوای ماه مبارک رمضان برد،
    راستی! حالا که نام ماه مبارک اومد، ضمن التماس دعای خیر فراوون از شما، میخواستم پیشنهاد کنم، بیاییم در این ماه مبارکی که در راهه، به معانی و ترجمه دعاها -به خصوص دعای جوشن کبیر- بیشتر توجه کنیم.

  13. من که اگه حرفی بزنم یا کاری بکنم غیر از تشکر خدا، واقعاً آدم … هستم.


پاسخی بگذارید

