آن روزها همايون خان صنعتي زاده با راديو،زبان روسي آموخت

همايون صنعتي زاده / اولين مدير عامل و موسس شركت افستپرسيدم: جناب صنعتي زاده، زبان را كجا آموختيد؟

همايون صنعتي زاده بنيانگذار شركت افست تبسمي كرد و گفت: زبان علم نيست؛ بلکه يک مهارت است و بايد تمرين شود. من هميشه گوش می‌دادم تا اين که زبانم باز شد. آن زمان، سينماها هم به زبان انگليسی فيلم نشان مي‌دادند. در دوره‌ي جنگ جهانی هم تهران پر از انگليسی‌ها و آمريکايي‌ها بود که با هم صحبت مي‌كردند. بعد هم آن‌قدر تمرين کردم تا ياد گرفتم.

گفتم: با چند زبان خارجی آشنايي داريد؟

گفت: انگليسی می‌دانم و يک مقدار هم روسی بلد هستم. من يک قطعه زمين در کنار دريا در شمال خريده بودم. يک کمپرسی هم داشتم. روزها به جنگل می‌رفتم و خاک می‌آوردم. يک راديو باتری‌دار داشتم که روسيه را خوب می‌گرفت. فقط همان راديو را گوش می‌دادم که روسی ياد گرفتم.  امروز خودم بچه‌های پرورشگاه را وادار می‌کنم زبان گوش کنند و از طريق شنيدن ياد بگيرند.

اين خاطره در كتابم يعني «… تا امروز» كه حاصل مجموعه گفت و گو هايم با مديران عامل شركت افست است نيز هست.

Published in: on ژوئیه 14, 2009 at 7:00 ق.ظ.  Comments (4)  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2009/07/14/sanatizadeh-homayoon-offset/trackback/

RSS feed for comments on this post.

4 دیدگاهبیان دیدگاه

  1. سلام
    ممنونم آقای دیزجی از متن خوب و آموزنده ای که نوشتید . «زبان یک مهارت است و یاد گرفتن آن نیاز به استمرار در شنیدن و تمرین کردن دارد . »
    موفق باشید

  2. به قول یکی از دوستان: واسه اینجور کارا یک، باید استعداد داشت، دو، باید یک پایه (منظور همون دوست همراه) که مجبورت کنه باهاش بری تا آخر.
    ممنون که افتخار دادین به من و سر زدین

  3. سلام! می هم با نظر آن استاد موافقم و بر این باورم که زبان خیلی فرّار است. متأسفانه خود من هم دارم به فراموشی در زبان میرسم و فکر میکنم علت اصلیش تمرین کم است.

  4. سلام دوست من البته هزارتا سلام
    (گزینش به یاد ماندنی! )


پاسخی بگذارید

