اخلاق خوش، یادگاری که از جواد انجمی در شرکت افست باقی ماند

    آن روزها که سرگرم مصاحبه، تدوین و نگارش مجموعه کتاب های تاریخ شرکت افست بودم، همیشه نام جواد انجمی در بین بود.با هر کسی حرف می زدم، یادی از این مرد  می کرد. بالاخره قرار شد در این کتاب ها، بخشی را به مرحوم جواد انجمی اختصاص بدهیم. خاطرات مختلفی را که از افراد گردآوری کرده بودم، کنار هم گذاشتم تا در این مجموعه، یادنامه ای از آن مرحوم در پنجاهمین سالروز تاسیس شرکت سهامی افست به یادگار بماند.

من با پنج مدیر عامل افست از آغاز تاسیس افست تا امروز گفت و گو کرده ام. تا قبل از انجام این پروژه، اطلاع نداشتم که علی موسوی گرمارودی، روزگاری مدیر عامل افست بوده است.در گپ و گفتی که با او داشتم، از جواد انجمی پرسیدم.او نیز چنین پاسخ داد:

آقای انجمی از نظر من مدير بسيار موفقی بود.دليل اصلی موفقيتش هم اين بود که اخلاق خوشی داشت. خيلی‌ها ممکن است بی‌آزار باشند و مديريت کنند؛ اما آدم خوش‌خلقی نباشند. بعضی‌ها يک آدم معمولی هستند و روابط عمومی خوبی ندارند. ولی آقای انجمی اگر با 10 نفر برای مدت 2 ساعت زير يک سقف بود، بعد از اين مدت با همه رفيق مي‌شد. او روابط عمومی بسيار خوبی داشت. از نگاه من انجمی دو ويژگی بزرگ و قابل توجه داشت: اول اخلاق خوش او بود و بعد اين‌که در کارش مهارت داشت.  او در اين حرفه معادل نداشت. من می‌گويم الآن هم کسی نمی تواند انجمی باشد. من قول قطعی می‌دهم که اگر كسي در ايران ادعا کند که من کار انجمی را انجام می‌دهم، به يقين اشتباه می‌کند.

براستی که مرحوم جواد انجمی، انسانی بزرگ، مدیری مدبر، متخصصی شایسته و دوستی با وفا برای مجموعه همکارانش بوده است. یادش گرامی و روحش در جوار پروردگار مهربان و رئوف، همواره شاد.

Published in: on ژوئن 28, 2009 at 8:27 ق.ظ.  Comments (3)  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2009/06/28/javad-anjom/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 دیدگاهبیان دیدگاه

  1. چقدر خوبه که یک مدیر بیان و روابط عمومی قوی داشته باشه و همه رو به خودش جذب کنه . خدا رحمت کنه مرحوم انجمی را . روحش شاد و یادش گرامی باد

  2. چه خوب است که اطرافمان را خوب ببینیم و خوب یاد بگیریم.

  3. یاد داری که وقت آمدنت همه خندان بدند و تو گریان
    آنچنان زی که وقت رفتن تو همه گریان شوندوتوخندان

    روحش شاد یادش گرامی باد


پاسخی بگذارید

