من از لوگوی درس دبیر دینی متنفرم

هر وقت سه کلمه دبیر، درس دینی و گرافیک در کنار هم می آید، یاد ماجرایی می افتم که سبب شد از دبیر درس دینی احساس تنفر کنم. یادم هست سال دوم دبیرستان یک دبیر دینی داشتیم که به گفته خودش تحصیلات حوزوی هم داشت.آن روزها من در کنار درس و تحصیل، در یک موسسه فرهنگی هم کار می کردم. یک بار که آقای دبیر متوجه این ماجرا شد، از من خواست تا برایش سفارش طراحی یک آرم یا لوگو را بدهم. تا آنجا که خاطرم هست، او یک اسم به من داد و خواست تا لوگوی مورد نظرش با همین اسم طراحی شود. من هم سفارش را به یکی از همکارانم در آن موسسه دادم.

بعد از گذشت چند روز که طرح آماده شد، آن را به آقای دبیر دینی تحویل دادم.او هم طرح را گرفت و پسندید. نوبت هزینه و دستمزد کار که رسید، حضرت آقا منکر مسائل مالی قضیه شد.

گفتم: شما قبل از انجام این کار به من گفته بودید هر چه قدر هزینه داشت پرداخت می کنم و من به اعتبار صحبت جنابعالی کار را سفارش دادم. حالا…

اما آقای دبیر دینی در جوابم گفت: این طرح به آن مبلغی که شما می گویید نمی ارزد.اصلا» من این طرح را با این مبلغ نمی خواهم. بنابر این پولی هم بابتش نمی دهم.

حالا من مانده بودم با یک طرحی که به دردم نمی خورد و هیچ ارزشی هم نداشت. از طرف دیگر باید حق الزحمه آن طراح و گرافیست را پرداخت می کردم.

اولین چیزی که به ذهن مخاطب می رسد آن است که من باید قبل از هر اقدامی پول سفارش کار را از آقای دبیر دینی می گرفتم. اما اگر شما به جای من بودید و ماجرا مربوط به اوایل دهه 60 بود این کار را انجام می دادید؟

به هر حال ناچار شدم دستمزد آقای طراح را از جیب خودم پرداخت کنم. اما از آن ماجرا به بعد دیگر از معلم درس دینی، اخلاق، معارف و این طور چیزها متنفر شدم. شاید حق با شما باشد. یعنی آن که نباید من یک مورد را در مورد بقیه افراد تعمیم بدهم. اما ذهنم پذیرا نیست. این قضیه سبب شد تا از آن پس، ابتدا پول سفارش مورد نظر را در ابتدا دریافت کنم و بعد کار را بپذیرم. شاید اگر دبیر یک درس دیگر مثل ریاضی، تاریخ، فلسفه و امثال آن چنین رفتاری داشت تا این حد احساس تنفر و انزجار نداشتم که این معلم درس دینی چنین برخوردی با من کرد. آن روزها تمام شد اما خاطره بدش همچنان در ذهنم باقیست. خوشحالم که تا امروز هرگز او را ندیدم و اسمش را هم از خاطر برده ام.

Published in: on ژوئن 6, 2009 at 8:34 ق.ظ.  Comments (9)  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2009/06/06/%d9%85%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d9%84%d9%88%da%af%d9%88%db%8c-%d8%af%d8%b1%d8%b3-%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%b1-%d8%af%db%8c%d9%86%db%8c-%d9%85%d8%aa%d9%86%d9%81%d8%b1%d9%85/trackback/

RSS feed for comments on this post.

9 دیدگاهبیان دیدگاه

  1. سلام
    خوبین آقای دیزجی ؟
    خیلی جالب بود خوشم اومد.

  2. این بی اخلاقی ها را از مدعیان اخلاق بسیار دیده ایم. نمونه واضح آن را در مناظره موسوی با اجمدی شاهد بودیم، بچه ننه ی مورد حمایت مطلق پدر

  3. سلام
    بعضي از عملكردها هست كه براي مردم عادي گناه محسوب نمي شود . حتي از نوع كوچكش . اما براي بزرگان و صاحبان لباس خداوند آن را گناه حساب مي كند آن هم از نوع كبيرش . البته اين مسائل را ما مردم عادي بهتر درك مي كنيم .خدا را شكر. اميدوارم هيچگاه در جايگاه بزرگان مرتكب خطا نشوم. اگر شدم آشكارا نباشد. بين من و خدا بماند تا شايد از روي كرمش بگذرد .

  4. با سلام
    بنده دبیر هستم و از زمانی که این افراد با تحصیلات حوزوی خود را در اموزش و پرورش چپانیده اند این مشکل در سراسر نقاط این کشور مشهود است. امیدوارم که چهره زیبای اسلام را در کنار چهره زشت و منفور این آدم نما قرار ندهید.

  5. سلام
    ظاهر سازی و سوءاستفاده از مذهب سال هاست که این گونه افراد با آن عجین شده اند .
    من فکر می کردم فقط خودم از اخلاق و رفتار های دبیر دینی بدم می آمد و درس های که به ما یاد می داد اما در عمل برای خودش مفهومی نداشت ، ولی انگار این مسئله دامن همه را گرفته .

  6. احمدی نژاد دیوانه توجه است

  7. این مطلب یادآور این موضوع است که درهمه ادیان الهی دروغ، تهمت، دزدی، ریا و … زشت و ناپسند است و این دبیر دینی احتمالاً هیچ مذهبی نداشته است.

  8. سلام چه خوب مي شد اگر همه ما از اين خاطره ها پند مي گيرفتيم

  9. khodaya rava madar ke geda motabar shavad gar motabar shavad az khoda bi khabar shavad


پاسخی بگذارید

