همچنان مبهوت مناعت طبع آن دختر دانش آموزم

                  امیرنعمت بنی آدم را جماعت خیرین مدرسه ساز استان تهران  می شناسند.آنهایی هم که صبح ها در پارک ملت تهران ورزش می کنند،  چهره اش را در ذهن دارند.یکی دو سال پیش من و امیرنعمت بنی آدم در غروب یکی از شب های ماه رمضان روبروی هم نشستیم و گپ زدیم. افطار را مهمان او و دوستانش بودم. بعد از آن بود که در یک جای خلوت نشستیم تا این مرد نیکوکار از خاطراتش در عرصه مدرسه سازی برایم تعریف کند. حرف های بسیاری میان من و او رد و بدل شد که نتیجه اش در کتاب «جلوه های عشق و ایثار» منتشر گردید. در یکی از خاطراتش به بزرگواری و کرامت بچه ها و خانواده هایی اشاره کرد که برای خودش یادگاری بود. او برایم چنین تعریف کرد:

یک روز دختر دانش آموزی که لباسی کهنه برتن داشت کنارم آمد و دعایی در حق من کرد. او گفت: الهی آن کمکی که به ما کردی خداوند صد برابرش را به شما بدهد.

آن قدر خالصانه این جمله را ادا کرد که من سر جایم میخکوب شدم.بعد از پرس و جو متوجه شدم که خانواده اش از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند.از خودش نشانی خواستم تا کمکی برایسان بفرستم، اما او نپذیرفت و هیچ آدرسی به من نداد.بعد هم به من گفت که او همه چیز دارد، در حالی که می دانستم سخت نیازمند کمک هستند.این رفتار و شخصیت او که نشان از بزرگواری و مناعت طبع وی داشت، همچنان در ذهنم باقیست و هرگز آن را از یاد نمی برم.

Published in: on مه 30, 2009 at 10:22 ق.ظ.  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2009/05/30/%d9%87%d9%85%da%86%d9%86%d8%a7%d9%86-%d9%85%d8%a8%d9%87%d9%88%d8%aa-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d8%b7%d8%a8%d8%b9-%d8%a2%d9%86-%d8%af%d8%ae%d8%aa%d8%b1-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4-%d8%a2%d9%85%d9%88/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One Commentبیان دیدگاه

  1. سلام آقای دیزجی
    من همیشه سعی می کنم اولین نفر باشم که برای نوشته های خوبتان نظری بنویسم واقعا مناعت طبع ثروتی است عظیم بهتر از تمام پولها و زرق وبرقهای دنیا و دعایی هم که از ته دل براید بر دل می نشیند و اثرش غیر قابل وصف است موفق باشید.


پاسخی بگذارید

