هفت قدم تا خدا

نوشته بود هفت قدم تا خدا.حس و حال خواندن تمام كتاب را نداشتم. بنابراين فقط قدم ها را يكي يكي شمردم و پيش رفتم.

قدم اول:

درك مي كني كه جهان، جهان آفرين دارد. پس در باره آنچه درك مي كني، شك نداشته باش.

قدم دوم:

مي خواهي به او نزديك شوي، اما بايد اثبات كني كه چنين قصدي داري. او خداي توست، پس براي خدايت بنده شو.

قدم سوم:

فقط اوست كه مي تواند بندگي تو را بپذيرد و راهت را هموار كند. براي پيش رفتن، نيازمند ياري او هستي، پس از او بخواه تا دستت را بگيرد.

قدم چهارم:

او بزرگ است و تو كوچك. تو هيچ هستي و او همه چيز. پس اندازه خودت را در نظر بگيرو زياده روي نكن!

قدم پنجم:

اگر احساس مي كني كه هنوز از او دور هستي، براي نزديك شدن به او نشانه ها را ببين!

قدم ششم:

با راه آشنا نيستي، نمي داني به كجا رسيده اي و به كجا مي تواني برسي! راهنما را پيدا كن و به دنبال او قدم بردار!

قدم هفتم:

او يك است كه به همه صفر ها معنا مي دهد. هنگامي كه او را پيدا كردي، نگاهش دار و جز او از همه چيز بگذر!

اين قدم ها را كه پشت سر هم شمردم و جلو رفتم ، احساس كردم ديگر نيازي به خواندن تمام آن كتاب ندارم. زيرا همه حرف ها در اين هفت قدم زده شده بود.من فقط اين قدم ها را خواندم. اما اميدوارم بتوانم اين قدم ها را در زندگي بردارم. اغلب ما انسانها در پهنه زندگي مي دويم تا زودتر به مقصد برسيم. در حالي كه گاهي نمي دانيم در چه راهي قدم گذاشته ايم و به سوي كدام مقصد مي رويم.

Published in: on آوریل 29, 2009 at 8:47 ق.ظ.  Comments (11)  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2009/04/29/%d9%87%d9%81%d8%aa-%d9%82%d8%af%d9%85-%d8%aa%d8%a7-%d8%ae%d8%af%d8%a7/trackback/

RSS feed for comments on this post.

11 دیدگاهبیان دیدگاه

  1. خداوند به همه ما توفیق شناخت راهش و بندگی خودش را بدهد تا این همه گرفتار بندگی همونوعانمان نباشیم

  2. به امید اینکه پای پویایی برای پیمودن این راه بیابیم و در نهایت به سلامت به مقصد و مقصود دست یابیم.
    التماس دعا

  3. شعری بگو تازه ترکن
    حال وهوای جهان را
    با یک قلم موی تازه
    رنگی بزن آسمان را
    ×
    دنیای سبزمن وتو
    یک آسمان صمیمی است
    یک سرزمین پرازگل
    با مردمان صمیمی است
    ×
    نگذار دل های مارا
    ابرسیاهی بگیرد
    دنیای سرسبز مارا
    رنگ تباهی بگیرد
    ×
    با یک قلم موی تازه
    طرحی بزن زندگی را
    بگذاراز سر بگیریم
    رسم خوش بندگی را
    (علی رضا حکمتی)

    همکار ارجمند!جناب آقای دیزجی!
    با سلام ؛
    آغازماه دوم بهار برشمامبارک…!
    «حال واحوال»شمادراین فصل پربهاروشکوفه،همیشه سرسبزوتازه باد!
    وبلاگ «حال واحوال»باخبرهای جدید درانتظار دیدارشماست.
    با سپاس:
    علی رضا حکمتی
    مربی مسوول مجتمع شماره یک
    و
    مدیر وبلاگ «حال واحوال»
    -قدیمی ترین وبلاگ مراکزکشور-

  4. سلام آقای دیزجی
    واقعا قابل تحسین است روح معنویت گرای شما -قلم بسیار زیبایی دارید و کلام دلنشینی
    امیدوارم همیشه موفق و موید باشید.

  5. خدا بهت برکت بده، دلم رو صفا دادی

  6. سلام به داشتن همکاری چون شما افتخار میکنم

  7. سلام

    از نگاهتان و دیدگاهتان میتوان فهمید که میتوانید سوالی را که ذهن مرا بخود مشغول کرده پاسخگو باشید ویا شاید راهنما :

    چگونه میتوان به او توکل کرد و راز و رمز توکل در چیست ؟؟؟

  8. اول سلام
    اما آنچه به ذهنم می رسد چنین است:
    توکل یعنی فقط خدا را دیدن و دیگر هیچ ندیدن. تمام آنچه به ما می رسد از خداست. همه وسیله هستند و به اراده خدا کمک و یاور ما هستند.آنان هم خود هر چه دارند از خداست و بس.پیشنهاد می کنم جوشن کبیر را بخوانید. خدایی که هزار اسم و صفت بی همتا دارد قابل اعتماد تر است یا بندگانی چون خودمان که جملگی نقص داریم؟ توکل به خدا امری درونی است و کسی جز خود انسان نمی تواند درک کند که آیا واقعا همه وجودمان را در لحظه توکل به او سپرده ایم یا هنوز ته دلمان به دیگران هم تکیه داده ایم. اگر باور کنیم که خدا همه چیز است و غیر او هیچ نیست، آن زمان احساس آرامش می کنیم. انسان گاهی در زندگی در وضعیتی قرار می گیرد که ناچار است التماس و خواهش کند تا گره کارش باز شود. حال التماس به خدا ارزنده تر است یا به بنده اش؟ اگر قرار به خواهش باشد چرا از خدا نخواهیم که قدرت مطلق و کامل است؟ من به لطف او با چنین تفکری زندگی ام را دنبال می کنم.

  9. اگر ما يك قدم بسوي خدا برداريم اين قدر با معرفت هست كه 6 قدم ديگررا خودش بر ميدارد

  10. سلام ، دوستان با صفای من
    میگن حدیث قدسی هست : که خدا میگه من هزاران مرتبه بالاتر بنده خودمو نسبت به مادری که نسبت به بچه خودش علاقه داره ، دوست دارم ،پس آیا چنین خدای مهربونی آیا بندشو نمی بخشه؟
    خدا میگه اگه بنده من یک قدم سمت من برداره من ده قدم به سمت بنده خودم برمیدارم.
    خدایا این قدم اول رو رخصت بده
    خداحافظ دلهاتون همیشه بهاری. التماس دعا

  11. با سلام
    درود


پاسخی بگذارید

