چک پول هایی که از عابربانک به زیر بالش می رود

پرسید: همین حالا به تمام پولی که از دستگاه عابربانک گرفتی نیاز داری؟

گفتم: در این لحظه شاید یک پنجم مبلغ دریافتی، برای کاری که دارم کفایت می کند.اما…

گفت: اما چی؟

جواب دادم: تا امروز چند بار برای خودت یا دوستان و آشنایان اتفاق افتاده که نیاز به پول داشته باشی اما امکان دسترسی به اون فراهم نباشه؟ تا حالا چند مرتبه به دستگاه عابربانک مراجعه کردی اما جواب گرفته ای که:

«دستگاه در حال حاضر فعال نیست.

سیستم پول ندارد.

ارتباط با شبکه شتاب قطع شده است.

و …»

راستی! ماجرای تعطیلات عید فطر دو سه سال قبل یادت هست؟ همان تعطیلاتی که با یک تصمیم گیری لحظه ای اتفاق افتاد و خیلی ها با جیب خالی به سفر رفتند بدان امید که در مقصد از عابر بانک ها پول می گیرند اما دستشان به جایی نرسید و …

بارها و بارها در حوالی تعطیلات یکی دو روزه نیاز به پول پیدا کردم اما ناچار شدم چند عابربانک را زیر پا بگذارم تا شاید مبلغی از این دستگاه ها دریافت کنم، اما دست خالی برگشتم. همین اتفاق ها بود که سبب شد این فکر در ذهنم قوت بگیرد و تا حدودی به آن پایبند باشم.بارها در مطبوعات و خبرگزاری ها اخبار متعددی در این رابطه و تراکنش های ناموفق خودپردازها منعکس شده است. کافیست گردشی در اخبار این ماجرا داشته باشی تا باور کنی سیستم دستگاه های عابربانک در این کشور چه اوضاع و احوالی دارد. وقتی اعتماد از آدم ها سلب شود، دیگر به راحتی نمی توان از مردم انتظار داشت سراغ انباشت پول کاغذی نروند و با سیستم پول الکترونیکی چرخ اقتصاد خودشان را بگردانند.باید آنقدر تسهیلات در اختیار مردم قرار بگیرد تا آنان باور کنند نیازی به جمع کردن اسکناس و چک پول در زیر بالش و صندوقچه خود ندارند. هر وقت چنین شد آن وقت من هم به اندازه نیاز روزانه ام از عابربانک ها پول برداشت می کنم.

Published in: on آوریل 26, 2009 at 12:00 ب.ظ.  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2009/04/26/%da%86%da%a9-%d9%be%d9%88%d9%84-%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d8%b9%d8%a7%d8%a8%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d9%86%da%a9-%d8%a8%d9%87-%d8%b2%db%8c%d8%b1-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%b4-%d9%85/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 دیدگاهبیان دیدگاه

  1. سلام دوست گرامی.
    از این که به وب سایت ما امدید خوشحال شدم. و بیشتر به خاطر نظراتی که نوشتید.
    خانه کودک مهر چند ماهی می شود که کتابخانه دارد اما از نظر کتاب بخصوص رمان های مناسب سن نوجوان در مضیغه است.
    دست یاریگر شمارا می فشاریم و از اینکه در کنار ما باشید خوشحال خواهیم شد.
    برای ارائه نظر یا اهداء کتاب و جدول با تلفن خانه کودک مهر 55808898 خانم بشیری تماس بگیرید و یا ایمیل بدهید:
    mehrhouse@gmail.com
    فریبا منتظرظهور

    بخش لینک دوستان را به زودی اضافه خواهیم کرد. سپاسگزارم.

  2. سلام دوستان! باور کنید من هم یکی از کسانی هستم که شدیداً به کارت عابربانک وابسته ام، ولی دقیقاً همونطور که تو این مطلب نوشته شده بود، در همون تعطیلی عید فطر من در متلقوی شمال گرفتار همون وابستگی شدم و نزدیک بود در همون تعطیلی و شهر غریب، کارتم رو دستگاه ببلعه.
    کلاً ماها چون به آینده نزدیکمون هم اعتماد نداریم گاهی مجبور به انجام چنین کارهایی میشیم.


پاسخی بگذارید

