خوشبختي و ثروت را درميان دستان هميشه بازجست و جو كن

وقتي دختر 17 ساله اش به ديار باقي شتافت، مصمم شد مدرسه اي به نام غزل موسوي برپا نمايد تا هم نامش را زنده نگه دارد و هم زمينه براي تحصيل جمعي دانش آموز را مهيا سازد. خودش در زندگي روزگار سختي را پشت سر گذاشته تا امروز را درك كرده است. وقتي با سيد رضا موسوي پور به گفت و گو نشستم، حرف هاي بسياري ميان من و او رد و بدل شد. مجموعه اين گپ و گفت در جلد پنجم كتاب جلوه هاي عشق و ايثار چاپ شد.

يادم هست وقتي از او سوال كردم يك حرف ماندگار برايم بزنيد كه ديگران به شما گفته باشند، لحظه اي تامل كرد و گفت: مادرم هميشه به من مي گفت، دستانت را هميشه باز نگه دار تا خداوند مال، ثروت و خوشبختي را به تو بدهد. دست شما كه باز باشد، هم خودت از آنچه نصيبت مي شود بهره مي بري و هم ديگران از آن سود خواهند برد. اما اگر دستت را مشت كني و ببندي، هيچ چيزي به خودت هم نمي رسد. خداوند به كسي عطا مي كند كه دستش باز باشد.

مادرم سواد چنداني نداشت اما اين بهترين حرفي بود كه من از او به يادگار گرفتم.من امروز شاهدم كه برخي افراد دستشان را محكم مي بندند تا مبادا يك دو ريالي از دست آنان بيرون بيافتد و كسي از آن استفاده كند.

پرسيدم: مدرسه شما را چه كسي افتتاح كرد؟

گفت:در حضور همه مقامات و مسئولان حاضر در مراسم، من اين كار را به فرزند خردسالم سپردم تا اين افتخار برايم باقي بماند كه پسرم راه مدرسه را براي ديگران باز كرد.

گفتم: جلوه اي از لطف خدا در زندگي شما؟

گفت: وقتي با هواپيما از سفر حج به كشور برمي گشتم، مهماندار هدايايي به بچه هاي داخل پرواز داد. دو هديه هم فرزندان من گرفتند. ناگهان يك خانم مسافري كه نزديك ما نشسته بود گفت: كاش يك هديه هم به بچه هاي من مي دادند كه الآن در فرودگاه منتظرم هستند. پسرم به محض شنيدن اين جمله، هديه اي را كه از مهماندار گرفته بود تقديم آن خانم كرد. من با ديدن اين روحيه در فرزندم احساس نشاط و شعف كردم و اين را يكي از الطاف خداوند دانستم.

Published in: on مارس 18, 2009 at 9:21 ق.ظ.  Comments (7)  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2009/03/18/%d8%ae%d9%88%d8%b4%d8%a8%d8%ae%d8%aa%d9%8a-%d9%88-%d8%ab%d8%b1%d9%88%d8%aa-%d8%b1%d8%a7-%d8%af%d8%b1%d9%85%d9%8a%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d9%87%d9%85%d9%8a%d8%b4%d9%87-%d8%a8%d8%a7/trackback/

RSS feed for comments on this post.

7 دیدگاهبیان دیدگاه

  1. کاران آقاپسرعالی بودعالی ترازآن این بودکه پدراین آقاپسر

    آن پولی راکه برددادیکمشت عرب شکم گنده دادمیدادبفرزاندان

    مانندآن خانم که درحسرت خیلی چیزهاهستندخود ان خانم هم بهتربود

    بیشتربفرزندانش میرسید تابرفتن اینگونه مسافرتها درودبرشما

  2. نمی تونم راحت، نوروز رو بهت تبریک بگم .

  3. سال 1387، خوبی‌های کم اما ماندگار داشت برای من. یکی آشنایی با دوستانی چون شما و همکاران محترم‌تون که خاطره‌های خوبی شدند در ذهن من به علاوه‌ی اینکه یادکردن از شما و آن‌ها حس خوبی رو در من تازه می‌کنه که جای بسی امیدواری‌ست.
    دوست دارم سال 1388، پر از شادی‌های عزیز باشه برای شما و خانواده‌ی محترم‌تان و قبل از هر چیزی، سلامت باشین و بعد، هر توفیقی که آرزوش رو دارین نصیب‌تون بشه.
    در پناه خدا

  4. سلامتي
    سعادت
    سيادت
    سرور
    سروري
    سبزي
    سرزندگي
    هفت سين سفره زندگيتان باشد.
    نوروز 88 مبارک

  5. سلام سال نو مبارک امیدوارم هرکجا که هستید خوش وسلامت باشید به امید دیدار تازه

  6. سلام سال نو مبارک
    مطلب خیلی خوب و جالبی بود و بسیار لذت بردم .

  7. سلام آقاي ديزجي عزيز:

    سال نو را به شما وخانواده محترمتان تبريك مي گويم.


پاسخی بگذارید

