يك عمر سپاس براي ممد حيات و مفرح ذات

گفتم: بهترين درس سال هاي تحصيل؟

لحظه اي درنگ كرد و گفت: يك درس بود كه دوست داشتم به من ياد بدهند. اما فقط برايم لغت به لغت معنا كردند و بس. مدت ها گذشت تا اين كه يك روز در دوران دانشجويي تصميم گرفتم خودم اين درس را ياد بگيرم.بنابر اين كتاب را باز كردم و …

ابتدا نفسم را فرو دادم و مدتي صبر كردم. ديدم تا ثانيه هايي ديگر خفه  مي شوم. بنابر اين نفس را بيرون دادم. در هر دو مرحله لحظه هايي انديشيدم و با خود گفتم: هر نفسي كه فرو مي رود ممد حيات است و چون بر مي آيد مفرح ذات. دوباره تكرار كردم و اين بار يقين كردم كه ممد حيات و مفرح ذات است. نوشته بود: پس بر هر نفسي دو نعمت موجود و بر هر نعمتي شكري واجب.

دوباره شروع به تنفس كردم. اين بار براي هر ممد حيات و مفرح ذات يك به يك شكر مي كردم. مدتي ادامه دادم و بعد لحظه اي فكر كردم و به خود گفتم: من تا پايان عمر هم سپاس بگويم شايد تنها براي اين دم و بازدم باشد. پس ساير نعمت ها را چگونه سپاسگزار باشم؟ تازه! اين شكرگزاري مربوط به آن لحظه هايي است كه اين درس را ياد گرفتم. براي پيش از آن چه بايد كرد؟

دوباره پرسيدم: بهترين كاري كه در طول سال هاي تدريس انجام داده ايد؟

… و اين بار دكتر سيد محمدرضاهاشمي، مدرس، كارشناس و پژوهشگر كانون زبان ايران جواب داد: به احتمال زياد ياد گرفتن بوده است. من معلمي را به عنوان شغل انتخاب نكردم. در واقع رشته مهندسي را با هدف هنر دنبال كردم. اما هنگامي كه ليسانس گرفتم، هدفم تبديل به آرزو شد، آن شغل هم برايم ماند و رشته تحصيلي ام يعني مهندسي عمران نيز فراموش شد.

Published in: on مارس 8, 2009 at 2:54 ب.ظ.  Comments (11)  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2009/03/08/%d9%8a%d9%83-%d8%b9%d9%85%d8%b1-%d8%b3%d9%be%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%8a-%d9%85%d9%85%d8%af-%d8%ad%d9%8a%d8%a7%d8%aa-%d9%88-%d9%85%d9%81%d8%b1%d8%ad-%d8%b0%d8%a7%d8%aa/trackback/

RSS feed for comments on this post.

11 دیدگاهبیان دیدگاه

  1. سلام خاطرات زیباشما تلنگوری به ادم هاست .همیشه سلامت وپاینده باشید.

  2. با سلام و تشکر از سر زدن به وبلاگ خودتان 🙂
    من وبلاگ شما را ذخیره کردم و با کمال میل مطالب شما را مطالعه خواهم کرد.
    موفق باشید

  3. ممنون که اومدید .

  4. سلام رفیق
    می گم خوب آینه برداشتی و راه افتادی توی جامعه و بین آدم ها حرف ها و لحظه های خوب رو برای دیگران منعکس می کنی ها!من هم به قول شاملو :
    آینه ای در برابر آینه ات می گذارم
    تا از تو ابدیتی بسازم

  5. سلام
    خوبی آقا خیلی خوشحالم که با شما آشنا شدم مطالب خیلی خوب و پر باری را دیدم بسیار زیبا و بسیار هم جای فکر دارند.
    با اجازه شما من شما را لینک کردم شما هم اگر تمایل داشتید می توانید این کار را باوبلاگ خودتان انجام دهید.
    سلامت و پیروز باشید.
    🙂

  6. سلام. شب خوش آقای محمد حسین عزیز مهربان. امیدوارم خوب وسلامت باشید ودرپناه یزدان مهربان و همیشه بیدار امیدوارم درآخرین برگ های به جا مانده ازاین سال خاطراتی خوش و به یاد ماندنی را حک کنید و با دلخوشی مهمان بهار و نوروز شوید.
    امیدوارم سال آینده سالی پر از شکفتن آرزوها و دعاها برایتان باشد.
    یا حق.

  7. سلام دوست عزیز … از این که برای انتشار مطالب اط وبلاگ استفاده می کنی باید بهتون تبریک گفت … متشکر از اینکه به وبلاگ ما لینک دادی ما هم به شما لینک دادیم … مطالب خوندنی داری…

  8. سلام
    خیلی خیلی خوب بود ممنونم ازت بابت یاد آوری هات بیشتر مواقع آنقدر درگیر حاشیه های زندگی میشویم که از اصل به دور می مانیم.
    سلامت و پیروز باشی.
    🙂

  9. سلام
    ممنونم که به وبلاگ من سر زدید وبلاگ خوبی دارید تبریک می گم .
    در مورد روستای زمهریر نوشته بودم که مرتفعترین روستای شهرستان مرند -آذربایجانشرقی است .

  10. سلام
    طبق معمول بسیار زیبا بود . امیدوارم همگی از این نوشته های خوب شما درس بگیریم .

  11. سلامتی بزرگترین نعمتی است که امیدوارم همه آنرا دارا باشند. درروزهایی که به سال جدید مانده است این نعمت از ما دریغ نگردد هرچند که خود مضایقه میکنیم. منتظر مطلبی از شما با بوی بهار هستم.سالی پربرکت را برای خانواده شما آرزو مینمایم.


پاسخی بگذارید

