اين پول را بگير اما تخم مرغ ها را ارزانتر بفروش

گفتم: خاطره اي از مرحوم پدرتان نقل كنيد تا مصاحبه من و شما كامل تر باشد.

گفت: يك بار پدرمان تعريف كرد كه مردي از كنار مسجد محله رد مي شد كه با يك فروشنده دوره گرد روبرو شد. دوره گرد با سه چرخه موتوري كار مي كرد و تخم مرغ مي فروخت. آن مرد از فروشنده پرسيد كه تخم مرغ ها را كيلويي چند مي فروشي؟ او جواب داد: كيلويي 10 تومان مي فروشم. مرد دوباره مي پرسد از هر كيلو چقدر برايت مي ماند؟ او مي گويد هر كيلو يك تومان برايم دارد. بعد آن مرد هزار تومان به دوره گرد مي دهد و مي گويد: اين پول براي شما باشد اما امروز تخم مرغ ها را كيلويي 9 تومان به مردم بفروش.

پرسيدم: آن مرد…

پاسخ داد: بعد از مدتي فهميديم آن مرد پدر خودمان بوده است.پدرمان آدم دست به خيري بود. يكي از آن روزها كه بازار تعطيل بود و كاسبي رونق نداشت، ايشان كارگري را مي بيند كه بيكار نشسته و هيچكسي بار براي حمل به او نمي دهد. پدرمان يك بسته اسكناس 50 توماني به او مي دهد و مي گويد حالا كه بازار تعطيل است اين را داشته باش و زندگي ات را بگذران. اگر باز هم نياز داشتي سراغ مرا بگير.

آري، حالا پسر همان پدر يعني كاشاني موحد به اتفاق مادرش مدرسه اي براي نيازمندان در استان ايلام ساخته است تا جمع بسياري از بچه ها بتوانند زير يك سقف درس بخوانند و دانش و معرفت بياموزند.پدري با آن نگاه و معرفت بايد پسري با اين خصايل داشته باشد.

Published in: on فوریه 28, 2009 at 8:01 ق.ظ.  Comments (8)  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2009/02/28/%d8%a7%d9%8a%d9%86-%d9%be%d9%88%d9%84-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%da%af%d9%8a%d8%b1-%d8%a7%d9%85%d8%a7-%d8%aa%d8%ae%d9%85-%d9%85%d8%b1%d8%ba-%d9%87%d8%a7-%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d8%a7%d9%86%d8%aa/trackback/

RSS feed for comments on this post.

8 دیدگاهبیان دیدگاه

  1. سلام
    مطلب زیبا و آموزنده ای بود .
    » ما برای چیزهایی که می گیریم زندگی می کنیم ، ولی با چیزهایی که می دهیم زندگی مان را می سازیم.»

  2. سلام برشما دوست عزیز وگرامی . امیدوارم دراین روزهای پایان سال اوقاتی خوش موفق را پشت سر بگذارید. با » بررسی مطبوعات ادواری درایران و مجلات از ابتدا تا قبل از انقلاب اسلامی درایران» که اولین قسمت از مقاله ای است که پیرامون معرفی و آشنایی با وضعیت نشریات درایران است منتظر نظرتان خوب و سوالاتتان هستم. قدم رنجه بفرمایید.

  3. سلام

    هر آن دل را که سوزی نیست دل نیست
    دل افسرده غیر مشت گل نیست
    الهی سینه ای ده آتش افروز
    در آن سینه دلی وان دل همه سوز

    استفاده کردیم
    امیدوارم موفق باشی

    دیدبان

  4. سلام. وبلاگ قشنگی داری و قشنگتر از اون مطالباتون. ممنون که به من سر زدی . در مورد زنگ وبلاگم باید بگم که من اصلا رنگ مشکی رو رنگ غم نمیدونم. بازم بهم سر بزن.
    آرزو میکنم یه روز همه آدمها بتونن معنی کارهای امثال اونو بفهمن و خودشونو به ندیدن نزنند.
    موفق باشی.
    http://www.mycahier.wordpress.com

  5. سلام شب بخیر . ممنون از حضورتان دروبلاگم . منور کردید. چشم حتما نکاتی را که فرمودید انجام می دهم. این مقاله طولانی است و مدت 5ماه برای درآوردن نکاتش دریک تحقیق کار کردم. فکر کردم الان ساده ترش کنم وبرای آگاهی عموم روی وب بگذارم.
    از نظرات وراهنمایی های خوبتان سپاسگزارم.
    امیدوارم همیشه سبز باشید.

  6. دوست من امیدوارم روزی خاطراتی که با انسانهای بزرگ منش دارید را بصورت مکتوب چاپ نمایید.باشد که تمرکزمطالب در یکجا موجب تاثیر بیشتر در انقلاب روحی ما گردد.

  7. سلام.ما كم سعادت شديم يا شما كم لطف؟

  8. سلام دوست من.يا من سوادم قد نميده از وبلاگتون استفاده بكنم يا دير به دير آپ مي كنيد.راستي هرچند هوا خيلي سرده ولي ما آب بستيم به وبلاگمون!!!!!!! و داريم آب بازي مي كنيم يه سر بيايد سراغ تن سو.


پاسخی بگذارید

