عکس ژان باتیست پارا، من و روزنامه روزان

 

تصویری از صفه 6 روزنامه روزان 2 بهمن 87

تصویری از صفحه 6 روزنامه روزان 2 بهمن 87

هنوز پشت میز محل کارم ننشسته بودم که همکارم صفحه اول روزنامه» روزان»مورخ 2 بهمن 1387 را نشانم داد و گفت: عکسی را که تو از»ژان باتیست پارا» گرفته بودی در اینجا چاپ کردند. وقتی عکس را نگاه کردم، دیدم حرفش کاملا» درست است.سراغ صفحه 6 روزنامه روزان رفتم. جایی که علیرضا بهنام با او گفت و گو کرده بود.این بار زیر عکس آن روزنامه نگار فرانسوی نوشته بود:»عکس از روزان»

 

خیلی تعجب کردم. این عکس را من در سفر مشترک شاعران ایران و فرانسه از او گرفته بودم. عکس های دیگری هم از او دارم. اما این حرکت ناشیانه و  بی سر و صدا برایم جالب بود. من یک نمونه از این عکس را در اختیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گذاشته بودم. اگر عکس را از آنجا هم برداشته بودند باید زیر عکس به نام کانون اشاره می کردند.اما به هر حال …

به خودم گفتم حتما» تازه کار و بی تجربه هستند. این را به حساب چیز دیگری نباید گذاشت. امیدوارم در ادامه فعالیت هایشان به این نکات حرفه ای در کار مطبوعات بیشتر دقت کنند.

یکی از دوستانم گفت: حالا که قرار است یادداشتی در وبلاگت بنویسی، نام این کار را سرقت آرام بگذار.خندیدم و گفتم: شاید سردبیر یا مدیر مسئول روزنامه عکس را از کسی گرفته و احساس کرده که صاحب عکس هم خود اوست. بنابراین به کار بردن آن واژه از نظرمن صحیح نیست. فقط امیدوارم حق و حقوق اصحاب مطبوعات و رسانه را خودمان رعایت کنیم.

پرسید: اگر بار دیگر آنها از تو عکس، مطلب، خبر، مصاحبه یا چیزی از این دست بخواهند…؟

گفتم: من مانعی برای همکاری نمی بینم. این یادداشت را هم فقط برای اطلاع و دقت بیشتر نوشتم و بس.

حالا برای اطمینان بیشتر سردبیر محترم روزنامه روزان چند عکس از آن سفر را در ادامه ارائه می کنم.

dsc04883_resize1

dsc04882_resize1

dsc04856_resize 

Published in: on ژانویه 24, 2009 at 9:37 ق.ظ.  نوشتن دیدگاه  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2009/01/24/%d8%b9%da%a9%d8%b3-%da%98%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%aa%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%be%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d8%8c-%d9%85%d9%86-%d9%88-%d8%b1%d9%88%d8%b2%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%b1%d9%88%d8%b2%d8%a7%d9%86/trackback/

RSS feed for comments on this post.

پاسخی بگذارید

