واژه مردانگی را بانوانی چون تو بسیار زیباتر معنا می کنند

mehr11سرگرم نوشتن کتاب جدیدم در باره زندگی و کارنامه فعالیت های حسن علی علی پور خیر مدرسه ساز اردبیلی بودم که تلفن زنگ زد. یکی از مدرسان عزیز و گرامی کانون زبان ایران بود:

گفت: سلام. مطلب وبلاگ شما را در مورد سرقت مدارک پزشکی و داروهای آن همسایه مبتلا به بیماری ام اس را خواندم.خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم.

گفتم: پست بعدی مربوط به آن را هم ملاحظه فرمودید؟

جواب داد: نه، مگر اتفاق تازه ای هم در این باره افتاده است؟

گفتم: بله. به دعای دوستان و عزیزانی دلسوز و مهربان مثل شما، مدارک پزشکی آن فرد بیمار پیدا شد و به دستش رسید. فقط داروهایش برنگشت که احتمالا» در بازار ناصرخسرو به فروش رسیده است.

لحظه ای مکث کرد و بعد ادامه داد و گفت: من می خواستم به اندازه سهم خودم که البته خیلی هم اندک و ناچیز است در جبران این خسارت به آن برادر عزیز و گرامی کمک کنم. مبلغ بسیار کوچک و ناقابلی است. شاید پول یکی دو آمپول بیشتر نباشد، اما …

مانده بودم چه پاسخی به او بدهم. من نوشته بودم» شاید یک جوانمرد بخواند» که حالا او یعنی یک بانوی بامعرفت و سرشار از عشق و محبت این یادداشت کوچک مرا خوانده بود و تماس گرفت.

گفتم: خانم…..

گفت: اسم مرا به او نگو و جایی هم از من نام نبر. من کاری نکرده ام. یک وظیفه انسانی است. افسوس که در این شرایط بیشتر نمی توانم کمک کنم. پزشک نیستم، تخصص داروسازی هم ندارم. در سازمان های خدمات درمانی هم آشنا ندارم. این حداقل را از من قبول کنید و آن را به دستش برسانید.

بعد شماره حسابم را گرفت تا مبلغ مورد نظرش را حواله کند. در همان لحظات احساس کردم که نوشتن روی وبلاگ چقدر اثربخش بود. خودم هم باورم نمی شد که بتوانم کاری برای آن همسایه خوبم انجام بدهم. در آن ثانیه ها که خبر را شنیدم، احساس کردم شاید دو کلمه نوشتن بتواند موثر باشد که به لطف خدا و همت این بانوی مهربان نتیجه بخش بود.

Published in: on دسامبر 7, 2008 at 7:48 ق.ظ.  Comments (5)  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2008/12/07/%d9%88%d8%a7%da%98%d9%87-%d9%85%d8%b1%d8%af%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d9%86%db%8c-%da%86%d9%88%d9%86-%d8%aa%d9%88-%d8%a8%d8%b3%db%8c%d8%a7%d8%b1-%d8%b2%db%8c/trackback/

RSS feed for comments on this post.

5 دیدگاهبیان دیدگاه

  1. درود بر شما
    همیشه «اظهارمطلب» و «ثبت» آن یک روش ارزشمند و مایه تولید علم و ساخت فرهنگها بوده است. البته این امر بدیهی و بسیار مهم مورد غفلت کشورهای عقب افتاده ای چون کشور ما بوده و متاسفانه آنطور که شایسته و بایسته بوده «نوشتن» و «خواندن» اهمیت داده نشده که خود دلایل زیادی دارد و مورد بحث این مجال کوتاه نیست. به نظر من افرادی چون شما که شغل اصلی خود را در مقوله فرهنگ جامعه، «نوشتن» انتخاب کرده اند افرادی به مراتب بزرگتر از آدم های عادی و حتی متخصصین سایر رشته ها هستند به دو دلیل: یکی داشتن جرات و شهامت «بیان مکنونات قلبی» و دوم تاثیرگذاری بر «فرهنگ» عام. شخصاً از همت شما سپاسگزارم.
    بد نیست در اینجا ذکری نیز از سایت ایردن داشته باشم که خود از مدیرانش هستم. ایردن هم با هدف ارتقاء فرهنگ، البته در بخش دندان پزشکی جامعه ایجاد شده و فارغ از هر انگیزه مادی به هدف عالی خود پرداخته است. کاش همه حرفه ای های عرصه های مختلف، تکلیف اولیه خود را در «نوشتن» و «خواندن» بدانند و فوت های استادی را برای جهان دیگر نگه ندارند.
    http://www.irden.com
    علی

  2. در بلاگ نیوز لینک شد.

  3. سلام مگر مي شود شما مطلبي بنويسيد و نتيجه اش را نبينيد.شك نكنيد هميشه به دلتان رجوع كنيد هماني كه همواره كمك مي كند بهترين كار و موثرترين كار را انجام دهيد.آن هم يك دل دريايي! گاهي انسان ها اتصال دهنده و وسيله هستند از جانب آن بالا با لاها.
    در پناه حق

  4. سلام
    چند وقت پیش به طور اتفاقی کتاب «جلوه های عشق، یادنامه خیرین مدرسه ساز » رو ورق می زدم. از عکس هاش خیلی خوشم اومد. احساس می کردم عکس ها خیلی بیشتر از گزارش ها و مصاحبه ها و بقیه مطالب کتاب تأثیر می گذارند. شناسنامه کتاب رو دیدم تا اسم عکاس رو بدونم. باز هم که خودت بودی رفیق!

  5. هرچند فکر میکنم من این مطلب را خیلی دیر خواندم، ولی از اقدام آن استاد بزرگوار به یاد این بیت معروف افتادم:
    ای صاحب کرامت، شکرانه سلامت
    روزی تفقدی کن، درویش بینوا را…
    به امید روزی که بیش از آنکه زندگی و زیباییهایش را ببینیم، به آنها نگاه کنیم.


پاسخی بگذارید

