من، سینما سپیده و روزگار دانشجویی

         یکی از آن روزهایی که دانشجویی در رشته علوم ارتباطات را تجربه می کردم، بر حسب اتفاق گذرم به مقابل سینما سپیده در خیابان انقلاب افتاد. یک دانشجوی دیگر هم با من همراه بود. چون فرصت داشتم و فیلم اکران شده هم به نظرم جالب می رسید تصمیم گرفتم بلیت بخرم و به تماشای آن فیلم بروم. آن دوست دانشجو هم با نظر من موافق بود. بنابراین از آن کسی که پشت گیشه نشسته بود تقاضای دو بلیت کردم. طرف با اولین نگاه به من و دوست دانشجویم از ما پرسید: آیا شما دانشجو هستید؟ جواب دادم : بله و بعد کارت دانشجویی خودم را به او نشان دادم. آن دانشجویی که همراهم بود هم همین کار را کرد. مرد بلیت فروش از ما پول یک بلیت را گرفت اما دو شماره صندلی به ما داد و گفت: چون دانشجو هستید می توانید بلیت را از این سینما با نصف قیمت تهیه کنید. هر وقت دوست داشتید با دوستان دانشجوی خودتان به اینجا بیایید و بلیت ها را نیم بها تهیه کنید.این حرف مال آخر دهه 60 و یکی دو سال اول دهه 70 است. من بعد از آن هیچ وقت فرصت نکردم به اتفاق یک یا چند دانشجوی همکلاسی دیگر به آن سینما بروم، اما خاطره آن برخورد مسئول گیشه سینما سپیده همچنان در ذهنم به نیکی مانده است. هر بار از مقابل این سینما می گذرم، به یاد آن برخورد خوب مسئول گیشه می افتم. خبر ندارم که آیا هنوز این سینما به جماعت دانشجو بلیت را نیم بها ارائه می کند یا خیر، اما نام سینما سپیده برایم خاطره انگیز است. کاش در حوزه فرهنگ چنین تبلیغات های مثبتی بیشتر بود. کاش دست اندرکاران حوزه های فرهنگی، ادبی، هنری و اجتماعی این مملکت نسل جوان، نوجوان و کودک ما را بیشتر تحویل می گرفتند. یک برخورد مثبت اثرش بیش از آن اندازه ای است که گاه من و شما تصور می کنیم.اثر یک محبت به ظاهر کوچک و اندک گاه تا سالیان سال ماندگار است. پس در هر کار و حرفه ای هستیم به این کوچک های به ظاهر کم اهمیت بها بدهیم و آثار بزرگش را در آینده جامعه خود شاهد باشیم

Published in: on نوامبر 18, 2008 at 6:10 ق.ظ.  نوشتن دیدگاه  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2008/11/18/%d9%85%d9%86%d8%8c-%d8%b3%db%8c%d9%86%d9%85%d8%a7-%d8%b3%d9%be%db%8c%d8%af%d9%87-%d9%88-%d8%b1%d9%88%d8%b2%da%af%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%d8%ac%d9%88%db%8c%db%8c/trackback/

RSS feed for comments on this post.

پاسخی بگذارید

