پیرمردی که حال و روز بیماران را در رمضان درک می کرد

چند روز قبل که از کنار آن مغازه کوچک رد شدم، نه از پیرمرد خبری بود و نه مغازه اش همان خدمات قبلی را ارائه می داد. آن روزها پیرمرد یک لبنیاتی کوچکی داشت که پذیرای مردم بود. انچه که باعث شد تا این مغازه کوچک و صاحب مهربانش در ذهنم ماندگار شود، برخورد او در یک ماه رمضان با من و امثال من بود. خیلی ها هستند که به دلایل متعدد نمی توانند روزه بگیرند و ناچارند در فواصل مختلف روز چیزی بخورند یا بیاشامند.من هم که از جمله این افراد بودم، یک بار بر حسب اتفاق به مغازه پیرمرد مراجعه کردم. بعد از آن که محصول مورد نظرم را خریدم، پیرمرد لبخندی به من زد و گفت: پسرم! بیا این طرف پشت یخچال بنشین و با خیال راحت نوش جان کن.همه که نمی توانند روزه بگیرند. توی کوچه و خیابان هم که خوردن و آشامیدن درست نیست.از آن روز به بعد چند بار دیگر هم به بقالی کوچک پیرمرد رفتم و ….

همین اندازه که او آدم ها و شرایط آنان را درک می کرد برایم ارزشمند بود.الآن سال ها از آن روزها می گذرد.اما خاطره برخورد آن پیرمرد همچنان برایم زنده است. مغازه کوچک او امروز تبدیل به یک گیم نت شده و باز هم بچه ها قدم به آن فضا می گذارند.تنها با این تفاوت که دیگر از آن پیرمرد مهربان خبری نیست.

Published in: on اکتبر 18, 2008 at 2:17 ب.ظ.  نوشتن دیدگاه  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2008/10/18/%d9%be%db%8c%d8%b1%d9%85%d8%b1%d8%af%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%ad%d8%a7%d9%84-%d9%88-%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d8%a8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d9%85%d8%b6%d8%a7%d9%86/trackback/

RSS feed for comments on this post.

پاسخی بگذارید

