موبایل هایش در خانه قبر کاربرد نداشت!

آن روزها که موبایل به قیمت امروز نبود و هر فیش سیم کارت حدود یک میلیون تومان خرید و فروش می شد، حدود 6 یا 7 فیش در دستش داشت. یک بار به او گفتم یکی از این سیم کارت ها را به قیمت مناسب به من بفروش. هر وقت ثبت نام کردم و یک سیم کارت خریدم ، سیم کارت تو را پس خواهم داد. جواب منفی داد و قبول نکرد.پسر جوانی بود که در کنار کار اصلی خودش خرید و فروش هم می کرد. مدتی گذشت تا این که فهمیدم یک خانه هم برای خودش در یک منطقه خوب تهران خریده است.

یک روز خبردار شدم که بر اثر یک سانحه تصادف به دیار باقی رفته است. او در حالی این دنیا را ترک کرده بود که نتوانست از آنچه جمع کرده بود برای یک روز هم استفاده کند. چون مجرد بود و همسر و فرزندی نداشت، بنابر این هر آنچه را اندوخته بود دیگران به راحتی برداشتند و….

او دستش از این دنیا کوتاه شد و رفت و من هم هر بار به یادش می افتم برایش فاتحه ای می خوانم وگهگاه از طرفش صدقه ای می دهم. ولی همیشه به خودم می گویم:» خوب است انسان تا زمانی که زنده است دست دیگران را بگیرد و کاری برای مردم انجام بدهد.من چند سال بعد و به لطف یکی از دوستان برای خودم موبایل خریدم و الآن چند سال است که از آن برای کارهایم مثل بقیه مردم استفاده می کنم. اما دلم برای او می سوزد که حتی نتوانست از آنچه اندوخته بود برای دقیقه ای استفاده کند و از داشته هایش لذت ببرد. آری! در خانه آخرت موبایل و هیچ چیز دیگر مصرف ندارد مگر آنکه از اندوخته هایمان به دست خودمان برای آن طرف ذخیره کنیم.

Published in: on اکتبر 18, 2008 at 2:32 ب.ظ.  نوشتن دیدگاه  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2008/10/18/%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84-%d9%87%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%af%d8%b1-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%82%d8%a8%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af-%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa/trackback/

RSS feed for comments on this post.

پاسخی بگذارید

