وقتی باک خالی ماشین باعث نجات تاکسی می شود!

گفتم مستقیم و سوار شدم. با نشستن من در تاکسی قدیمی پلاک تهران 11 دیگر ظرفیت تکمیل شد. در طول مسیر راننده تاکسی که سن و سالی از او گذشته بود با مسافر کنار دستی اش درد و دل می کرد:

همین جمعه گذشته رفته بودیم بهشت زهرا برای مراسم خاک سپاری که بعد از پایان برنامه متوجه شدم ماشینم نیست. هرچه اطراف را بیشتر گشتم، کمتر نشانی از وجود تاکسی ام پیدا کردم.بالاخره هرکسی راه خودش را رفت. هنوز مدتی نگذشته بود که یکی از آشنایان به من زنگ زد و گفت:»حاجی تاکسی شما در کیلومتر 15 جاده قم، یک گوشه افتاده، زودتر بیا ببرش.»

من هم خیلی زود رفتم به همون جایی که آدرس داده بود. دیدم ماشینم در یک سراشیبی رها شده و کلی هم خسارت خورده. تازه هیچکدام از مدارکم هم نیست. دزد نامرد یک یادداشت برام گذاشته که چرا توی ماشینت بنزین نمی ریزی؟ با دیدن این نامه از دزد نامرد، تازه یادم اومد که اون روز ماشینم بنزین نداشت. به هر حال این بی بنزینی باعث یافتن ماشینم شد.اما هنوز دنبال مدارکم هستم. چون یک بار خانه ما را دزد زده بودم، از ترسم هر کجا می روم مدارکم را با خودم می برم. حالا هم این اتفاق افتاد.

پیرمرد همچنان درد و دل می کرد که من به مقصد رسیدم و پیاده شدم. تصمیم گرفتم این چند کلمه را برای کمک به او بنویسم. شاید اون دزد خودرو به طریقی مطلع شد و مدارک پیرمرد یک جوری به دستش رسید. این تنها کاری بود که توانستم تا این لحظه برای اون راننده تاکسی زحمت کش انجام بدهم. نه اسمش را می دانم و نه نشانی از او دارم. اگر شما بر حسب اتفاق مدارکی مربوط به یک تاکسی پیدا کردید که گوشه جاده یا کوچه و خیابان افتاده بود، سریعا» به تاکسیرانی ببرید. شاید مال پیرمرد بود. فقط یادم هست که یک پیکان قدیمی با پلاک نمره تهران 11 بود.

Published in: on ژوئیه 24, 2008 at 3:01 ب.ظ.  Comments (3)  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2008/07/24/%d9%88%d9%82%d8%aa%db%8c-%d8%a8%d8%a7%da%a9-%d8%ae%d8%a7%d9%84%db%8c-%d9%85%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%b9%d8%ab-%d9%86%d8%ac%d8%a7%d8%aa-%d8%aa%d8%a7%da%a9%d8%b3%db%8c-%d9%85%db%8c-%d8%b4/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 دیدگاهبیان دیدگاه

  1. سلام دوست عزيز
    وبلاگ با حالي داري اگه سرعت اينترنتت بالاست حتما به
    http://www.123dl.blogfa.com
    سر بزن
    باي


پاسخی بگذارید

