من این همه میوه را دود می کردم

   

 مدت های مدیدی بود که سیگار می کشید.شاید هر دو یا سه روزی یک بسته سیگار را دود می کرد. یک روز متوجه شدم که دیگر سیگار نمی کشد. نه تنها خریدن سیگار را ترک کرده بود بلکه کشیدن آن را هم کنار گذاشته بود. علت را که جویا شدم، اندکی مکث کرد و بعد گفت : یک روز تصمیم گرفتم تا مدت یک ماه تمام پولی را که بابت خرید سیگار پرداخت می کنم را جمع کنم. در آن فاصله هم سیگار نکشیدم. بعد با آن مبلغ به میوه فروشی محله رفتم و تمام آن پول را میوه خریدم. وقتی میوه ها را به خانه آوردم، همه آنها را وسط آشپزخانه گذاشتم و برای مدتی به آن نگاه کردم. بعد از خودم پرسیدم: تو هر ماه این حجم میوه را از خودت و اعضای خانواده ات دریغ می کنی و به جای آن فقط دود به هوا می فرستی و آسیب به خودت و خانواده ات می زنی.حیف نیست بچه هایت از این میوه های سالم محروم باشند؟ این بود که تصمیم گرفتم برای همیشه سیگار را ترک کنم.

کاش بقیه آدم های سیگاری هم به هر دلیلی که خودشان تشخیص می دهند از سیگار دوری کنند و سلامتی را به خود و خانواده و جامعه ای که در آن زندگی می کنند ارزانی دهند.فقط می توانم بگویم کاش. آرزو داشتن که عیب نیست. خاطره و حرف های آن مرد محترم مربوط به 15 سال پیش است.

Published in: on ژوئیه 8, 2008 at 8:10 ق.ظ.  نوشتن دیدگاه  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2008/07/08/%d9%85%d9%86-%d8%a7%db%8c%d9%86-%d9%87%d9%85%d9%87-%d9%85%db%8c%d9%88%d9%87-%d8%b1%d8%a7-%d8%af%d9%88%d8%af-%d9%85%db%8c-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%85/trackback/

RSS feed for comments on this post.

پاسخی بگذارید

