از این مسابقه تا آن مسابقه صدا و سیما

سرگرم تماشای مسابقه ای در تلویزیون بودند که هیچ اطلاعات درست و حسابی به آنان نمی داد. تا آمدم کانال تلویزیون را عوض کنم فریاد اعتراض بچه ها به هوا رفت. بالاخره مسابقه تمام شد. برحسب اتفاق چند روز بعد مسابقه دیگری در حال پخش بود. در این رقابت شرکت کنندگان باید به سوالات چهار گزینه ای جواب می دادند. همین که سوالات مطرح می شد من هم به اندازه میزان اطلاعات و آگاهی که داشتم به پرسش ها پاسخ می دادم. جواب های من به سوالات فرزندانم را سر ذوق می آورد. یک بار آنها گفتند: بابا  شما که اینقدر اطلاعات داری پس چرا خودت شرکت نمی کنی؟ از فرصت استفاده کردم و گفتم: این مسابقه بهتر است یا آن مسابقه ای که قبلا» شما نگاه می کردید؟ در آن مسابقه فقط نشسته بودید و حرکت در جهت های مختلف شرکت کننده را دنبال می کردید بدون آن که چیزی یاد بگیرید.  برو بالا بیا پایین  حالا به طرف چپ و بعد هم حرکت به سمت راست چه چیزی برایتان دارد؟ اما الآن یک چیزی یاد می گیرید. اگر دوست دارید شما هم اطلاعات بیشتری در مورد مسائل علمی  آموزشی   فرهنگی   هنری  ادبی و امثال آن پیدا کنید بهتر آن است که چنین رقابت هایی را دنبال نمایید.

الآن مدتی است که بچه ها دیگر آن مسابقه را رها کرده اند و فقط طالب مسابقاتی هستند که نکته ای در آن برایشان هست. حالا هر وقت مجله ای به دستشان می رسد اول سراغ جدول آن می روند.البته سراغ جدول رفتن آنها یک دلیلش هم این است که پدرشان سالهاست برای مطبوعات مختلف جدول طراحی کرده که هنوز هم این روند ادامه دارد.

Published in: on ژوئن 24, 2008 at 7:46 ق.ظ.  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2008/06/24/%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d9%82%d9%87-%d8%aa%d8%a7-%d8%a2%d9%86-%d9%85%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d9%82%d9%87-%d8%b5%d8%af%d8%a7-%d9%88-%d8%b3%db%8c%d9%85%d8%a7/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One Commentبیان دیدگاه

  1. سلام دوست عزیزم…
    دقیق نمیدانم چندیمین بار است که مطالیبت را میخوانم ولی پیگیر مطالب جالبت هستم. در هر حال عقایدت برای من محترم و خواندنی است.
    دلیل اینکه امروز برایت نظر میگذارم اینبود که بدانی کمابیش از این مسابقات در سراسر دنیا در تلویزیون های خارجی هم پخش میشود و کلا آن خشت بد که پر توان زد….
    چه توقعی از یک رسانه جمعی تحریم شده داری که بتواند 24 ساعت وقت مردم را با فیلم و سریال آنهم سانسور شده بتواند پر کند. من که شخصا خارج از ایران اقامت دارم بچشم خود میبینم که هر جا که روی آسمان همین رنگ است…
    پیروز و موید باشی


پاسخی بگذارید

