درخواست شفای بیماران، یادگاری از پدرم که همچنان ماندگاراست

         اغلب اوقات که همراه با پدرم از مقابل یک بیمارستان گذر می کردیم،یک یادآوری کوچک می کرد و می گفت: برای شفا و بهبودی بیماران این بیمارستان دعا کنید.یکی از همان اولین مرتبه ها که خیلی کوچک تر بودم از پدرم پرسیدم: بابا ! کسی در این بیمارستان هست که شما او را می شناسید؟ یعنی ما برای سلامتی آن شخص دعا کنیم؟ پدرم جواب داد: نه پسرم. همیشه دوست داشته باشید که همه مردم سالم و سلامت باشند.

تا روزی که پدرم زنده بود، این رفتار ملکه ذهنش بود و مدام به ما یادآوری می کرد. کم کم برای ما هم عادت شد. حالا من هم همین توصیه را به فرزندانم دارم. یادم هست آن اوایل که به پسرانم چنین حرفی زدم و از آنها خواستم تا برای بهبودی بیماران دعا کنند، آنها از من سوال کردند که آیا شخص خاصی در فلان بیمارستان بستری شده است؟ من هم همان پاسخ پدرم را به فرزندانم دادم و گفتم: تصور کنید الآن خودتان روی تخت بیمارستان خوابیده بودید. آیا دوست نداشتید که هر چه زودتر از آنجا بیرون می آمدید و با دوستان خودتان سرگرم بازی می شدید؟ اگر پدر یا مادر خودتان بستری بودند و خانه نبودند چه احساسی داشتید؟ دلتان نمی خواست آنها پیش شما بودند؟ این آدم هایی که الآن در بیمارستان ها بستری هستند هم شاید بچه داشته باشند.آنها هم دوست دارند کنار خانواده خود باشند.

هنوز هم اگر یادم بماند، هر بار از کنار یک بیمارستان می گذریم برای سلامتی آنها دعا می کنیم. گاهی این فرزندانم هستند که دعا برای شفای بیماران را به ما یادآوری می کنند.احساس می کنم هر بار فرزندانم برای سلامتی بیماران دعا می کنند، پدرم شاد می شود. یقین دارم با خودش می گوید: اگر من نیستم،نوه هایم هستند و سلامتی بیماران را طلب می کنند. خوشحالم که آنچه را به ما آموخت همچنان برقرار است.

Published in: on ژوئن 7, 2008 at 8:17 ب.ظ.  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2008/06/07/%d8%af%d8%b1%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b3%d8%aa-%d8%b4%d9%81%d8%a7%db%8c-%d8%a8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%86%d8%8c-%db%8c%d8%a7%d8%af%da%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d9%be%d8%af%d8%b1%d9%85/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One Commentبیان دیدگاه

  1. تذكر بجا و يادآوري قشنگي بود . برا ي همه ما هم يك درس . درس انساندوستي / محبت و عاطفه . خدايش بيامرزد .


پاسخی بگذارید

