دلم نمی خواست زنگ پایان کلاسش را بشنوم

   سن و سالش ایجاب می کرد دانش آموز کلاس پنجم دبستان باشد،اما حضورش در مقطع آموزشی بزرگسالان یک موسسه آموزش زبان کمی سوال برانگیز بود. وقتی برای تعیین سطح و مصاحبه حضوری روبروی یکی از مدرسان مجرب و خبره آن موسسه نشست،خیلی خوب و مسلط به پرسش های وی پاسخ داد. بسیار موقر و متین بود و تلفظ جالب توجهی داشت. مصاحبه تعیین سطح که تمام شد، آن مدرس به همکارش گفت: شاید این اولین مرتبه بود که در مصاحبه با یک زبان آموز احساس لذت می کردم. همین بهانه برایم کافی بود تا من هم با او به گفت و گو بنشینم. من و ریحانه ابراهیمی با هم گپ زدیم و نتیجه آن در نشریه داخلی همان موسسه چاپ شد.

وقتی کنارش نشستم به او گفتم: یک جمله بنویس.

نوشت: Be good with your parents every time.They love you so much.

پرسیدم: بهترین واژه ای که تا امروز در انگلیسی یاد گرفته ای؟

پاسخ داد:GOD

گفتم: نکته ای بگو که تا امروز از مربی یا مدرس آن موسسه آموخته باشی؟

جواب داد: جمله ای را که نوشتم یک مربی کانون به من آموخت.

پرسیدم: خاطره انگیز ترین مربی یا مدرس شما تا امروز؟

لبخندی زد و گفت: Miss marjan.وقتی در گروه کودکان زبان می آموختم، مربیان را به اسم کوچک می شناختیم. هنوز هم نام خانوادگی او را نمی دانم. اما او از همه بامحبت تر بود. چهره اش آنقدر مهربان بود که همیشه دوست داشتم نگاهش کنم. از دیدنش شاد می شدم. کلاسی شاداب و سرحال داشت. آدم دلش نمی خواست زنگ پایان کلاس او را بشنود. کاش همه Miss marjan بودند.

براستی که یک معلم چقدر قدرت نفوذ دارد. کاش قدر معلمانمان را می دانستیم و به آنان بیش از امروز و در حد و اندازه جایگاه والای ایشان احترام می گذاشتیم. ما زمانی می توانیم به فردای کشورمان امیدوار باشیم که  ارج نهادن به مقام معلم را درعمل نظاره کنیم. فقط می توان گفت کاش، و آرزو کردن عیب نیست.

Published in: on مه 27, 2008 at 2:30 ب.ظ.  نوشتن دیدگاه  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2008/05/27/%d8%af%d9%84%d9%85-%d9%86%d9%85%db%8c-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b3%d8%aa-%d8%b2%d9%86%da%af-%d9%be%d8%a7%db%8c%d8%a7%d9%86-%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%b3%d8%b4-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d8%b4%d9%86%d9%88%d9%85/trackback/

RSS feed for comments on this post.

پاسخی بگذارید

