کرایه که نگرفت،یک پولی هم دستی داد

الآن چند سالی است که از تاکسی های خط وصال – حجاب استفاده می کنم تا به مقصد برسم. یکی از همکارانم هم که از مسافران این خط هست چند روز پیش آمد و گفت: یکی از آن روزهایی که کرایه این خط 100 تومان بود، من از ابتدای این خط در خیابان حجاب سوار ماشین شدم. هنوز به انتهای خط نرسیده بودم که متوجه شدم کیف پولم را در محل کارم جا گذاشته ام. به آخر خط که رسیدیم به راننده گفتم، متاسفانه کیف پولم را در محل کارم جا گذاشته ام.اما کارت عابر بانک را با خودم آورده ام. اجازه بدهید به آن طرف خیابان بروم و پول بگیرم تا کرایه شما را پرداخت کنم. هنوز از ماشین او پیاده نشده بودم که یک اسکناس 1000 تومانی به طرفم گرفت و گفت: آن پول که هیچ، شما تا رسیدن به خانه نیاز به پول دارید. این را از من بگیرید تا بعد. می دانم کارت عابر بانک دارید آما شاید دستگاه پول نداشت یا خراب بود. شما تا رسیدن به خانه نیاز به پول دارید.

آن راننده محترم با این کار چنان مرا غافلگیر کرد که دیگر نتوانستم حرفی بزنم.فقط تشکر کردم و پیاده شدم. چند روز بعد دوباره در همان مسیر با همان آقای محترم روبرو شدم و سوار بر تاکسی ایشان به طرف مقصد حرکت کردم. وقتی به انتهای خیابان حجاب رسیدم، مبلغ 1200 تومان به ایشان دادم و گفتم: 100 تومان کرایه الآن من،100 تومان هم کرایه چند روز قبل و بقیه هم همان پولی است که شما به من محبت کردید.بعد هم پیاده شدم و به محل کارم رفتم.

هنوز هم گهگاه آن راننده محترم را در مسیر وصال – حجاب می بینم. براستی که معرفت و انسانیت در هر کجا و هر زمان گران بها و قابل ستایش است. انسانیت تنها واِژه ای است که هرگز کهنه نمی شود.

Published in: on مه 26, 2008 at 8:45 ق.ظ.  Comments (3)  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2008/05/26/%da%a9%d8%b1%d8%a7%db%8c%d9%87-%da%a9%d9%87-%d9%86%da%af%d8%b1%d9%81%d8%aa%d8%8c%db%8c%da%a9-%d9%be%d9%88%d9%84%db%8c-%d9%87%d9%85-%d8%af%d8%b3%d8%aa%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%af/trackback/

RSS feed for comments on this post.

3 دیدگاهبیان دیدگاه

  1. مردم همچنان خوبند

  2. be in migan ensan be in migan adam
    ye ranande bood baraye 5 tak tomani ba man galaviz shod

  3. چرا من گریم گرفته ؟

    ایراد از منه یا این موضوعی که تعریف شد ؟

    یا اصلآ هیچ کدومش ایرادی نداشتن ؟


پاسخی بگذارید

