یک کار ناشیانه در سیستم ارتباطی بنیاد امور بیماری های خاص ودردسر های مراجعان

چند روز پیش نلمه ای برای پیگیری به من ارجاع شد که تعلق به بنیاد امور بیماری های خاص داشت. همان موسسه ای که فاطمه هاشمی ریاستش را عهده دار است. در نامه قید شده بود که برای هماهنگی بیشتر با خانم فلانی و یا خانم دیگری تماس گرفته شود. تقاضا از طرف صاحب نامه و امضا کننده آن بود و لذا من می بایستی با آنان تماس می گرفتم تا در باره خواسته ایشان بررسی لازم را انجام بدهم.در حاشیه نامه آن بنیاد تنها دو خط تلفن و یک شماره فاکس قید شده بود که این هم مربوط به سربرگ نامه بود.با هر دو شماره تماس گرفتم. تلفن ها به یک سیستم متصل به منشی وصل بود. از همان هایی که این روز ها درتمام شرکت ها و سازمان ها باب شده است.صدای ضبط شده از تماس گیرنده می خواست تا شماره تلفن داخلی مورد نظر و یا نام فرد مورد نظرش را وارد کند. مدتی صبر کردم تا شاید مثل برخی سازمان ها یا دستگاه های دیگر،سرانجام تلفنخانه بنیاد روی خط بیاید و پاسخگو باشد. اما چنین نشد.با 118 تماس گرفتم تا شماره های دیگری را بگیرم. باز هم همان مشکل قبلی وجود داشت.هر راهی را امتحان کردم جوابی حاصل نشد.موضوع را به کسی که نامه را برای پیگیری به من ارجاع کرده بود اطلاع دادم و گفتم: باید صبر کنم تا خودشان برای پیگیری تماس بگیرند و بعد پاسخ لازم را به آنان بدهم.

اما این قضیه از زاویه دیگری برایم قابل تا»مل بود. از خودم پرسیدم اگر به جای تو شخص دیگری می خواست از شهرستان با بنیاد تماس بگیرد چکار باید می کرد؟از تلفن 118 که دردی دوا نشد. گرچه آنان مقصر هم نیستند. زیرا هر سازمان یا اداره ای خودش می داند که چه شماره هایی را در اختیار 118 برای پاسخگویی به مردم قرار بدهد.بعد به خودم گفتم: تکنولوِی چیز بدی نیست و خیلی هم کارگشاست به شرط آن که بلد باشیم از آن استفاده کنیم. من به لطف خدا تا امروز هیچ کار شخصی با این بنیاد نداشته ام و امیدوارم هرگز هم با آنان کاری نداشته باشم. اما این را فقط به خاطر آن بیمارانی نوشتم که به دلایل گوناگون ناچار به تماس با این موسسه هستند.

مسئولان محترم بنیاد امور بیماری های خاص! اگر شماره های دیگری دارید لااقل آنها را در اختیار مردم بگذارید. سیستم های جدید مخابراتی بد نیستند،زیرا در تمام دنیا از آنها استفاده می کنند. بد نیست کاربرد آنها را درست یاد بگیرید و خدمات صحیحی به مردم ارائه دهید.متداول سیستم های تلفنی چنین است که بعد از چند لحظه انتظار،مخاطب به تلفن خانه ارجاع شده و از طریق اپراتور به شماره مورد نظر یا بخش و شخص مورد نظرش متصل شود.تلفن و سایر ابزارها و امکانات ارتباطی برای سهولت کارها ابداع و اختراع می شود.اگر قرار باشد کار را دشوار کنند بهتر است آنها را کنار بگذارید.یاد گرفتن هم چیز بدی نیست.

Published in: on آوریل 13, 2008 at 10:10 ق.ظ.  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2008/04/13/%db%8c%da%a9-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d9%86%d8%a7%d8%b4%db%8c%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7%db%8c-%d8%a8%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%af-%d8%a7/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One Commentبیان دیدگاه

  1. سلام،
    شماره تلفن های وزارت علوم هم همین طور است. حدود 1 سال پیش شماره روابط عمومی شان عوض شد و چند هفته طول کشید تا به 118 اعلام کنند یا در سایت شان خبر دهند . جالب اینجا بود که خود کارمندها هم خبر نداشتند. تازه شماره را که می گرفتید اگر داخلی فرد مورد نظر را می دانستید ممکن بود (ممکن) که وصل کند و ممکن بود که طرف گوشی را بردارد، وگرنه باید منتظر اپراتور می ماندید و اپراتور هم گوشی را بر نمیداشت. یک بار هم که برداشت و من دعوا کردم که چرا جواب نمی دهید یک چیزی هم طلبکار شد!!!


پاسخی بگذارید

