قبل از تدریس من، کتاب را بخوان

سال چهارم دبیرستان دبیری به نام آقای علی فلسفی داشتم که مرد بسیار موقر و نازنینی بود. ایشان فلسفه و منطق تدریس می کرد.یادم هست وقتی اولین جلسه درس فلسفه تمام شد من نزد ایشان رفتم و گفتم که در این جلسه هیچ چیزی از درس را متوجه نشدم و انگار کلمه ای هم نیاموختم. استاد فلسفی عزیز رو کرد به من و گفت: پسرم ، از این پس هر بار که باهم درس داشتیم، قبل آز آن که من بخواهم درس تازه ای را تدریس کنم شما متن و محتوای آن درس را بخوان و بعد در کلاس حاضر باش. یعنی همیشه هم درس قبلی را بخوان و هم درس جدیدی را که قرار است تدریس کنم مطالعه کن. قرار نیست با مطالعه آن همه چیز را یاد بگیری ، اما با این روش آمادگی بهتری برای فراگیری درس جدید خواهی داشت.

نصیحت استاد عزیز جناب آقای علی فلسفی کاملا» موثر واقع شد. من با همین شیوه در آن سال و حتی دوران دانشگاه درس خواندم و به لطف خدا موفق هم بودم. حالا همین روش را به فرزندانم و دیگر محصلینی که با آنان برخورد دارم توصیه می کنم. تا سال 68 خبر داشتم که استاد علی فلسفی در دبیرستان شبانه دکتر علی شریعتی واقع در میدان بهارستان ابتدای خیابان جمهوری تدریس دارد. کاش کسی پیدا می شد و خبری از این معلم فرهیخته به من می داد.اگر زنده است که خدا او را سلامت بدارد و اگر هم به رحمت ایزدی پیوسته، روح پاک و بلندش با بی نظیرترین معلم هستی که صاحب اسم اوست محشور باد.

 

Published in: on مارس 12, 2008 at 10:08 ق.ظ.  نوشتن دیدگاه  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2008/03/12/%d9%82%d8%a8%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%b3-%d9%85%d9%86%d8%8c-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%86/trackback/

RSS feed for comments on this post.

پاسخی بگذارید

