معرفت خودروهای شخصی در سرمای زیرصفر

   درست در تقاطع خیابان های طالقانی و وصال منتظر یک تاکسی بودم که یک خودروی شخصی جلوی پای ما توقف کرد. آن دو نفر زودتر سوار شدند و من پرسیدم:انتهای حجاب؟ راننده تبسمی کرد و گفت : بفرمایید. تا جایی که من پیاده شدم نه کسی سوار شد و نه آن دو مسافر پیاده شدند. نرخ کرایه خطی های این مسیر که از ابندای وصال تا انتهای حجاب در رفت و آمد هستند 175 تومان است. آخر حجاب که می خواستم پیاده بشوم اسکناس دویست تومانی را به طرف گرفتم تا کرایه اش را دریافت کند. اما او لبخندی زد و گفت : مسیرم بود،من کرایه نمی گیرم. داشتم راه خودم را می رفتم که شما هم با من هم مسیر بودید.

     می دانم چیزی را که نوشته ام به نظر خنده دار است. شاید هم مسخره باشد اما وقتی در خبرها می خوانیم که رانندگان تاکسی مردم را در برف تنها گذلشتند، روبرو شدن با این صحنه ها قابل طرح هستند.وقتی خبرگزاری ها می نویسند که برخی راننده های تاکسی کرایه ها را چند برابر کرده اند، باید به مرام و معرفت این سواری های شخصی که از آن سهمیه بنزین تاکسی ها هم برخوردار نیستند اشاره کرد.

     دیدم حالا که جز یک سپاس معمولی نمی توان از او تشکر کرد، پس بهتر است در باره او که حتی نام و نشانش را هم نمی دانم چیزی در وبلاگم بنویسم. دوست عزیز،این حداقل کاری بود که توانستم در برابرمعرفت تو انجام بدهم.شاید روزگاری این رفتارها فراوان تر بود و عادی به نظر می رسید،اما باید نوشت و یادآور شد که هنوز هم چنین مرام هایی زنده است

 

Published in: on ژانویه 12, 2008 at 9:38 ق.ظ.  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2008/01/12/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%d8%aa-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b4%d8%ae%d8%b5%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%b2%db%8c%d8%b1%d8%b5%d9%81%d8%b1/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 دیدگاهبیان دیدگاه

  1. سلام / از وبلاگ خوب شما و مطالب زيباي آن لذت بردم . موفق باشيد .

  2. یا…
    سلام مجدد آقای دیزجی:
    نه تنها مسخره نیست که خیلی هم به جاست. این رو کسی مى فهمه که ساعت 6 صبح تو سرمای سگی همدان دنبال بدبختیت بری! هیچ کدوم از آژانس ها ماشین نداشته باشن و تاکسی ها هم که قربونشون برم اگه تو ساعات عادی کار میکردن.
    زندگی کردن این روزها به صرفه نیست!
    خوش باشید


پاسخی بگذارید

