پودر ماشین لباسشویی کیمیا شد

همین چند شب پیش  برای خرید یکی دو بسته پودر ماشین لباسشویی به مغازه خواربارفروش محله رفتم وتقاضای چند بسته پودر کردم. لبخندی زد و گفت: بی خودی دنبالش نگرد. هیچ کجا پیدا نمی کنی.با خودم گفتم:حالا چون خودش ندارد,فکر می کند بقیه هم ندارند. بنابر این سراغ چند مغازه دیگر رفتم. اما جواب همه ی آنها همان چیزی بود که او به من داد. دیشب دوباره سراغ پودر را گرفتم. این بار به محله دیگری رفتم. حدود 7 تا 10 مغازه را جست و جوکردم. اما تنها چیزی که نیافتم,پودر ماشین لباسشویی بود.مرد جوانی که صاحب یکی از بقالی ها بود به من گفت: بحث گران کردن پودر در میان نیست.چون از اول سال تا حالا به دفعات محصولات مختلف را گران کرده اند اما باز هم مردم به آن کالا دسترسی داشتند. پرسیدم پس به نظر شما علت کیمیا شدن این محصول چیست؟ جواب داد:تحریم مواد اولیه ریشه ماجراست. تازه این اول ماجراست. مردم باید منتظر بیشتر از این ها باشند.وقتی در برابر دنیا خودمان را عقل کل میدانیم و احساس می کنیم به هیچ کس و هیچ کجا نیاز نداریم, نتایجش را هم باید بپذیریم.هیچ کشوری در دنیا نیست که نیاز به دیگری نداشته باشد.وقتی برای شرق و غرب دنیا خط و نشان می کشیم باید به فکر تحریم از جانب آنها هم باشیم.

       او که انگار گوش مفت, گیر آورده بود. یک ریزنظرات کارشناسی اش را به سوی من و بقیه مشتریانش ارائه می داد. درلابلای آن حرف هایش یکی از مشتریان گفت: شاید این محصول را هم به کشور های دیگر صادر می کنند . از نظر مسئولان,مردم دنیا واجب تر از ملت خودمان هستند.اول باید دنیا سیر شود و همه مشکلاتش برطرف شود,آن وقت اگر فرصت بود به ملت خودمان توجه می کنند.

      بقال جوان همچنان با مشتریانش سرگرم گپ و گفت بود که من از مغازه اش بیرون آمدم. علت نایاب شدن پودر ماشین لباسشویی هرچه هست باشد.تعبیر و تفسیر بقال و خواربارفروش جالب تر است.علت این قبیل قضاوت ها را باید در عدم اطلاع رسانی صحیح و دقیق به مردم کشور از سوی مسئولان و دست اندرکاران جست و جو کرد.شایعات که گاه به واقعیت هم تبدیل می شود از همین جاها ریشه می گیرد. راستی در محله شما پودر ماشین لباسشویی پیدا می شود؟ اگر هست به من هم خبر بدهید. لباس های ما روی هم انباشته شده است . از خبری که می دهید سپاسگزارم.

Published in: on ژانویه 7, 2008 at 8:52 ق.ظ.  Comments (2)  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2008/01/07/%d9%be%d9%88%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%a7%d8%b4%db%8c%d9%86-%d9%84%d8%a8%d8%a7%d8%b3%d8%b4%d9%88%db%8c%db%8c-%da%a9%db%8c%d9%85%db%8c%d8%a7-%d8%b4%d8%af/trackback/

RSS feed for comments on this post.

2 دیدگاهبیان دیدگاه

  1. بابا شایعه است .
    من توی اهواز این مشکل رو ندارم هرچند تا که بخوام میخرم
    برای مثال در تاریخ 17/10/86 5 تا پودر ماشین لباسشویی از سوپر سر نبشمون خریدم.
    حالا اونجا چه خبره نمی دونم

  2. آقا جان شایعه چیه؟ ایشون میگه نزدیک 10 تا جا سر زده نبوده دیگه. من هم خودم کلی دنبال پودر گشتم ولی پیدا نکردم !


پاسخی بگذارید

