آقای دکتر می شود خودتان مرا معاینه کنید؟

تابستان دو سال پیش بود که قرار شد همراه دکتر اسدالله رجب رئیس خوب و مهربان انجمن دیابت ایران و جمعی از بچه های دیابتی به اردویی یک روزه برویم. من از آن جهت با دوستان همراه شدم که در آن فضا و محل چند مسابقه  بازی و حل جدول و معما برای عزیزان اجرا کنم. صبح زود به محل انجمن رفتم. افراد مختلفی آمده بودند. پدر و مادر بچه های دیابتی هم حضور داشتند.همه منتظر رسیدن وسیله نقلیه بودند. دقایقی از ساعت قرار گذشته بود که دکتر رجب هم از راه رسید. یک کودک هم همراهش بود. یکی از والدین خطاب به دکتر با حالتی معترض گفت که چرا دیر رسیدید  ما منتظر شما هستیم.دکتر لبخندی زد و عذرخواهی کرد. من می دانستم که حتما» اتفاقی افتاده است چون دکتر رجب از آن افراد وقت شناس و منظمی است که به این راحتی خلف وعده نمی کند. آن خانم معترض که از پیش ما به کنار رفت دکتر به من و یکی از افراد خوب انجمن که کنارمان ایستاده بود گفت: من رفته بودم بیمارستان به یکی از بچه های بیمار سر بزنم. چون دیدم حالش مساعد است مجوزش را گرفتم و او را با خودم آوردم تا در این برنامه شرکت کند. دکتر این را گفت و سوار اتوبوس شد. اتوبوسی که به اعتبار خودش از دانشگاه علوم پزشکی در اختیار این برنامه گذاشته بودند. در میان راه خواهر خانم دکتر رجب یعنی سرکار خانم طالقانی به من گفت: دکتر قرارنبود امروز صبح به بیمارستان برود. اما این کودک بیمار که چندی قبل قند خونش بالا رفته بود به دکتر زنگ زد و از دکتر خواست تا خودش اورا معاینه کند. دکتر هم با روی خوش پذیرفت. او حاضر نشد دل این کودک را بشکند. بنابر این صبح زود راهی بیمارستان شد و خودش با آن بچه صحبت کرد و وضعیتش را از نظر پزشکی مورد بررسی قرار داد. وقتی دید حالش مناسب است از پزشک معالجش اجازه گرفت تا او را مرخص کنند .بنابر این بچه را همراه خودش به این جا آورد تا او هم در کنار بقیه بچه ها در اردوی کودکان و نوجوانان دیابتی شرکت داشته باشد. دلیل دیرکرد دکتر همین بود و بس.

این حرف ها برای من که سالهاست دکتر رجب را از نزدیک می شناسم خیلی عادی است. من از او صفات و ویژگی های انسانی فراوانی سراغ دارم. شاید به تدریج و گهگاه نکته هایی در باره اش بنویسم. مطلب دیگری هم در مورد او در این وبلاگ هست که میتوانید بخوانید.

 

Published in: on ژانویه 4, 2008 at 3:01 ب.ظ.  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2008/01/04/%d8%a2%d9%82%d8%a7%db%8c-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1-%d9%85%db%8c-%d8%b4%d9%88%d8%af-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d9%85%d8%b1%d8%a7-%d9%85%d8%b9%d8%a7%db%8c%d9%86%d9%87-%da%a9%d9%86%db%8c%d8%af/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One Commentبیان دیدگاه

  1. سلام مرسی از لطف شما.
    ایمیل شما را دیدیم.
    من مباشرفر طراح وب سایت انجمن دیابت ایران هستم. مطلب شما را به آقای دکتر رجب منتقل خواهم کرد.


پاسخی بگذارید

