تفسیر تلفن یک مرد توسط یک خانم

در صفحه آخر روزنامه شرق چهارشنبه 10 اسفند مطلبی تحت عنوان»یک فضول در تاکسی «خواندم که مرا یاد خاطره کوتاهی انداخت که برایتان نقل می کنم.

چندی قبل حوالی غروب از محل کارم به سمت منزل میرفتم که در مسیر تاکسی سوار شدم و چون نشستن در صندلی جلو تک نفره بود ترجیح دادم با کیف و وسایلی که همراه داشتم جلو بنشینم.سه نفر خانم که یکی از آنها بزرگتر از بقیه بود هم در صندلی عقب جا گرفتند و راه افتادیم. چون مسیر ترافیک شدیدی داشت و یک راه بندان طولانی در پیش داشتیم ، حدس میزدم حداقل یک ساعت دیرتر از معمول خواهم رسید. دراین فاصله حرف های متعددی میان سرنشینان ردوبدل شد .دو دختر جوان دائم با موبایل حرف میزدند و در باره خریدهایشان توضیح میدادند. هنوز نیمی از راه را نرفته بودیم که موبایل من هم زنگ زد. همسرم بود. من خیلی خلاصه گفتم:»سلام.دارم میآیم. تو راهم. فعلا خدانگهدار.»حرفم که تمام شد خانمی که از بقیه سن و سال بیشتری داشت فورا گفت: معلومه که در خانه این آقا مردسالاری است.چون هیچ توضیحی نداد کجاست و چه موقع می رسه.واقعا خوش به حال برخی آقایون. حالا اگه همسر من زنگ بزنه باید سیر تا پیاز را توضیح بدم .حالا معلوم هم نیست که بپذیره. «

من فقط حرف هایش راشنیدم و جوابی هم ندادم. برای من جالب بود که پاسخ کوتاهم به تلفن این تفسیر را در ذهن یک خانم داشت. راستی شما مکالمات مردم با طرف مقابل را چطور تعبیر می کنید؟

Published in: on مارس 1, 2006 at 11:43 ق.ظ.  نوشتن دیدگاه  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2006/03/01/%d8%aa%d9%81%d8%b3%db%8c%d8%b1-%d8%aa%d9%84%d9%81%d9%86-%db%8c%da%a9-%d9%85%d8%b1%d8%af-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b7-%db%8c%da%a9-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%85/trackback/

RSS feed for comments on this post.

پاسخی بگذارید

