تلاوت یاسین از حفظ با کراوات شیک در حرم امام رضا (ع)

باران می بارید.نه آنقدر شدید و نه خیلی ملایم. من و بقیه اعضای خانواده ام زیر سقف ورودی به صحن سقاخانه ایستاده بودیم . گنبد زیبای حضرت رضا (ع) مقابل ما بود وقبر مرحوم نخودکی در کنارمان. خیلی ها نذر می کنند و برای آن مرحوم قرآن تلاوت می کنند. ظاهرا یاسین می خوانند. ما هم همین کار را می کردیم. در همین فاصله که آنجا بودیم آقایی وارد صحن شد. یک ویلچیر را هدایت می کرد . خانمی روی آن نشسته بود . به اتفاق تا نزدیک قبر مرحوم نخودکی پیش آمدند. زیر همان باران ایستادند. فاصله کوتاهی با هم داشتیم. طوری که من صدای تلاوت قرآن آن مرد را می شنیدم. مادر روی چرخ بود و پسر یاسین تلاوت می کرد. پسر که حداقل 50 سال سن داشت کت و شلوار تمیز و مرتبی بر تن داشت و کراوات زده بود. آدم جا افتاده ای به نظر می رسید. برای یک لحظه متوجه شدم که او قرآن را از حفظ تلاوت می کند و مادرش نیز آن را زمزمه می کند. صبر کردم تا تلاوتش تمام شود. چند بار یاسین را خواند و بعد با اذن مادرش به اتفاق حرکت کردند. من هم راه افتادم. همسرم پرسید کجا؟ گفتم الآن برمی گردم . می خواهم یک چیزی بپرسم. خودم را به آن آقا که ویلچیر مادرش را در دست داشت نزدیک شدم و سلام کردم و گفتم: ببخشید آقا میتونم بپرسم شغل شما چیه؟ برای من جالب بود که شما یاسین را از حفظ تلاوت می کردید. آن آقای محترم جواب داد:من پزشک هستم.

بعد از ایشان تشکر کردم و به جای اول برگشتم. همسرم پرسید: چرا دنبال آن آقا رفتی؟ گفتم: ظاهرش برایم جالب بود. خیلی ها با این نوع پوشش به حرم امام رضا (ع) مشرف می شوند. اما دیدن این آقا در حالی که یاسین را با آرامش آن هم از حفظ تلاوت می کرد برایم جالب بود. من هم کنجکاو شدم و دلم می خواست بدانم شغلش چیست. رفتم این را بپرسم. اون آقا دکتر متخصص بود.

برای من عجیب نبود چون موارد دیگری را هم دیده بودم ولی برایم جالب بود. همان جا به یاد حرف آقای مهدی باقری مدیر روابط عمومی کانون پرورش افتادم که یک بار خاطره ای را برایم تعریف کرد و گفت: آدم هرگز نباید بر اساس ظاهر افراد در مورد آنان قضاوت کند.

راستش قرآن تلاوت کردن این آدم ها من را بیشتر به قرآن و دین علاقه مند می کند تا بعضی آدمهای دیگر. اگر کسی این شخص را با همان تیپ و قیافه توی خیابان ببیند فکر نمی کند که اصلا قرآن بلد باشد . اما خیلی از آنهایی که ادعا دارند همین یاسین را هم از رو نمی توانند بخوانند چه رسد که از حفظ تلاوت کنند. شما چه نظری دارید؟

 

Published in: on سپتامبر 12, 2005 at 11:26 ق.ظ.  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2005/09/12/%d8%aa%d9%84%d8%a7%d9%88%d8%aa-%db%8c%d8%a7%d8%b3%db%8c%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d8%ad%d9%81%d8%b8-%d8%a8%d8%a7-%da%a9%d8%b1%d8%a7%d9%88%d8%a7%d8%aa-%d8%b4%db%8c%da%a9-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d8%b1%d9%85/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One Commentبیان دیدگاه

  1. سلام دوست و همکار گرامی از اینکه به وبلاگم سر زده بودی متشکر!
    من کار خبری را با باشگاه خبرنگاران جوان شروع کردم و با صدا و سیما – روزنامه جام جم – روزنامه شرق – خبرگزاری ایسنا – خبرگزاری ایسکا نیوز- خبرگزاری chn و یکی دو تا هفته نامه استانی و همچنین برای چند سایت خبری کار کرده و می کنم .
    خوبه؟


پاسخی بگذارید

