یک سال تلاوت سوره نبأ و توفیق زیارت خانه خدا

درست ودقیق خاطرم نیست که چه کسی،کجا و چه موقع به من گفت و یا شنیدم که اگر یک سال متوالی بدون وقفه بتوان سوره نبأ را هر روز تلاوت کرد، پروردگار بزرگ و مهربان توفیق زیارت خانه خودش را نصیب انسان می کند.از زمانی که این نکته را دانستم بارها تصمیم گرفتم که این کار را انجام دهم،اما هر بار به دلایلی نمیتوانستم این سوره را مرتب و پشت سرهم در هر روز بخوانم. شاید سال 79 یا80 بود که تصمیم گرفتم این کار را انجام دهم و در این ماجرا از خداوند هم یاری خواستم. شروع کردم و به لطف خدا هر روز این سوره را می خواندم. ابتدا از روی قرآن و کم کم با تکرار زیاد توانستم آن را از حفظ بخوانم. طوری که هر روز وقتی از منزل بیرون می آمدم تا به سمت محل کارم بروم، این سوره را تا به خیابان اصلی نرسیده تمام می کردم.یک سال گذشت اما هیچ اتفاقی نیافتاد. خیلی تعجب کردم . نسبت به آنچه که در باره این سوره شنیده بودم اطمینان داشتم،اما علت تحقق نيافتن سفر حج را نمی دانستم.

چند سال گذشت تا اینکه با عنایت پروردگار و تماس یکی از دوستانم یعنی آقای محمد ناصری بدون این که خودم برای ثبت نام حج عمره اقدام کرده باشم توفیق دست داد تا به اتفاق همسر و فرزندانم و جمعی از دوستان که با تعدادی از آنان کربلا رفتیم راهی این سفر بشویم. شهریور سال 1383 همزمان با ایام ماه مبارک رجب به مدینه رفتیم و ایام ولادت امام علی (ع) را در جوار حرم نبوی بودیم.ناگهان در آنجا به خاطرم آمد که خودم از خدا و حضرت رقیه(س) خواسته بودم اول به زیارت امام حسین (ع) بروم و سپس به زیارت خانه خدا بروم. این قضیه خودش ماجرایی دارد که بعدا آن را مینویسم.

راستی که در هر کاری حکمتی نهفته است. من کجا تصور می کردم که بتوانم همراه خانواده ام راهی این سفر بی بدیل شده و چنین توفیقی کسب نمایم. همه مخارج آن سفر طوری جور شد که خودم هم باور نمی کردم. خدا پدر و مادر باعث و بانی این سفر يعني سيد محسن گلدانساز را بیامرزد و دو برادرش را مهمان هميشگي رسول الله (ص) و خاندان مطهرش قرار دهد و او را عاقبت به خیر کند.

Published in: on اوت 15, 2005 at 8:22 ق.ظ.  Comments (5)  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2005/08/15/%db%8c%da%a9-%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d8%aa%d9%84%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d8%b3%d9%88%d8%b1%d9%87-%d9%86%d8%a8%d8%a3-%d9%88-%d8%aa%d9%88%d9%81%db%8c%d9%82-%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%ae%d8%a7%d9%86%d9%87/trackback/

RSS feed for comments on this post.

5 دیدگاهبیان دیدگاه

  1. سلام
    خاطرات قشنگي داريد. ان‌شاءالله زيارت عتبات عاليات دوباره قسمت شما شود.

  2. سلام آقا حسین…از این که من را با این قضیه آشنا کردید ممنونم….ان شالله اگه خداوند یاری کنه من هم کار شما رو می کنم و شروع به خواندن سوره نبا می کنم…شما هم دعا کنید تا اون هایی که مکه نرفتند توفیق پیدا کنند..راستی به ما سر بزنی خوشحال می شیم

  3. با سلام
    براي عكسي را كه در كامپيوتر خود داريد ابتدا به سايت tinypic.com عكس مورد نظر را پيدا كرده و browse برويد در آنجا در قسمت
    دكمه host picture را كليك كنيد
    سپس بعد از اين كه به شما پيغام داد اين كار با موفقيت تمام شده در زير آن و در كنار عكس 4 خط آدرس است كه شما آدرس اول را به نام link
    است را كپي كرده.
    حال در قسمت عكس وبلاگ را كه فشار مي دهيد داراي دو گزينه است
    آدرس تصوير كه شما آدرسي را كه كپي كرديد اينجا پست مي كنيد حال در زير آن گزينه است به نام مكان در پاراگراف كه شما در اينجا مكان درج تصوير را انتخاب مي كنيد و در آخر دكه درج تصوير را انتخاب مي .كنيد
    حال اگر شما عكس مورد نظر را از داخل اينترنت پيدا كرديد فقط كافي است روي عكس مورد نظر كليك راست كرده و گزينه properties آن را باز كنيد و در قسمت Url آدرسي نوشته شده شما اين آدرس را كپي كرده و مانند حالت بالا در محل آدرس تصوير پست كنيد.
    اميدوارم اطلاعات كافي باشد و با عرض پوزش من در شيراز هستم .
    اگر سئوالي بود من بازهم در خدمتم.
    از شما خيلي التماس دعا دارم.
    دعا کنید خدا لیاقت زیارت به من هم بدهد.

  4. ای من که رفتم مکه خدا حافظ

  5. با سلام
    می خواستم بدانم که یک سال شمسی قرائت کردید یا یک سال قمری؟
    متشکرم


پاسخی بگذارید

