12 سال متوالي ،تحويل سال كنار حرم امام رضا(ع)

                                               

 زمستان 1365 بود من در دبيرستان شبانه دكتر شريعتي واقع در ميدان بهارستان درس مي خواندم. ميخواستم به مشهد بروم. ولي هنوز برنامه امتحانات را اعلام نكرده بودندو تكليف من مشخص نبود تا بتوانم بليت هواپيما يا قطار تهيه كنم. زماني كه برنامه امتحانات را اعلام كردند من دنبال بليت هواپيما رفتم كه گفتند براي چهارم يا پنجم فروردين جا داريم.دلم ميخواست شب سال تحويل آنجا باشم. بنابر اين سراغ قطار رفتم.از آنجا هم براي شب سال تحويل جواب منفي گرفتم.همه خانواده آنجا بودند. يك شب مانده به سال تحويل سراغ بليت قطار رفتم .به اين راضي شدم كه دوم يا سوم عيد مشهد باشم.چون بايد يك شب در صف انتظار ميماندم. فرداي آن روز بليت مي گرفتم و روز بعد حركت مي كردم و روز پس از آن تازه به مشهد مي رسيدم.به همين راضي شدم در حالي كه دلم ميخواست لحظه سال تحويل كنار حرم حضرت رضا(ع) باشم. يك شب مانده به سال تحويل بعد از نماز صبح به بلوار كشاورز روبروي بيمارستان پارس رفتم. هوا تاريك بود و مردم براي گرم شدن آتش روشن كرده بودند. من هم نوبت گرفتم و همانجا منتظر شدم. كم كم هوا روشن شد. بعضي ها داخل ماشين هايشان نشسته بودند.من به ماشيني تكيه زده بودم. چند دقيقه بعد يك نفر از داخل همان ماشين شيشه را پايين آورد تا سوالي بپرسد. همين كه سرم را پايين آوردم تا جواب بدهم ، ديدم راننده ماشين ازآشنايان  است.پرسيد اينجا چكار داري؟ گفتم آمدم براي مشهد بليت بگيرم. گفت :براي چند نفر ؟گفتم فقط براي خودم. دوباره پرسيد كجاي صف هستي؟ گفتم اون جلو هستم. دوباره ادامه داد كه:حاضري جاي خودت را به اين دوستم (كه كنارش نشسته بود و اون لحظه از من سوال كرده بود) بدهي ؟گفتم پس خودم چكار كنم؟ گفت من خودم الآن فقط آمدم براي ايشان بليت تهيه كنم. اگر كار ايشان راه بيافتد همين حالا با همين ماشين ميروم مشهد و تو را هم با خودم ميبرم.چه پيشنهادي از اين بهتر. من سريع جاي خودم را به اون آقا دادم و به اتفاق اون آشنا به سمت منزل حركت كرديم. وسايلم را برداشتم و همراه دو نفر ديگر راهي مشهد شديم. چيزي كه باورم نمي شد اين بود كه ساعت 2 نيمه شب يعني چند ساعت مانده به سال تحويل در حرم امام رضا(ع) بودم. از آن سال به مدت 12 سال متوالي من توفيق پيدا كردم لحظه سال تحويل در جوار حرم امام هشتم حضرت رضا(ع) باشم. فهميدم وقتي دعوت نامه را خودشان امضا كنند وسيله سفر را هم فراهم مي كنند.

Published in: on اوت 13, 2005 at 6:08 ب.ظ.  نوشتن دیدگاه  

The URI to TrackBack this entry is: https://safarezendegi.wordpress.com/2005/08/13/12-%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d9%85%d8%aa%d9%88%d8%a7%d9%84%d9%8a-%d8%8c%d8%aa%d8%ad%d9%88%d9%8a%d9%84-%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d9%83%d9%86%d8%a7%d8%b1-%d8%ad%d8%b1%d9%85-%d8%a7%d9%85%d8%a7%d9%85-%d8%b1%d8%b6/trackback/

RSS feed for comments on this post.

پاسخی بگذارید

